Korpusu lietošana kopsavilkumu rakstītmācīšanā
Author
Sturovs, Ivans
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Vinčela, Zigrīda
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Teksta korpusi jau vairākus gadus tiek izmantoti vairākiem tādiem mērķiem, kā vardnīcu kompilēšana, pētniecība, tulkošana un literāras studijas. Pēdējā laikā gadījās veiksmīga korpusa balstītas metodes rašana mācīšanā, it īpaši akadēmiskajā līmenī, kur audzēkņiem ir spēja veikt pareizu korpusu datu izmantošanu daudzos izaicinājumos. Pētījuma darba mērķis ir veidot korpusa balstītas darbības, lai attīstītu terciārā līmeņa studentu akadēmiskās rakstīšanas prasmes, īpašī kopsavilkumu rakstītmācīšanas prasmi, un izpētīt šo darbību efektivitāti, veicot izmēģinājuma pētījumu, kurā izstrādāti materiāli tiek pārbaudīti. Šis pētījums parāda korpusa metožu integrācijas iespējas augstākās izglītības kontekstā , īpaši attiecībā uz kopsavilkumu rakstītmācīšanu, izvīrzot veidus, kādos studenti izpētītu korpusu ar instruktora palīdzību un cik lielā mērā šāda iedarbība ietekmē akadēmiskās rakstīšanas prasmes un zināšanas par tās īpašajām leksikas funkcijām. Corpora have long been utilised for purposes as diverse as compiling dictionaries, research, translation and literary studies. Recent times have witnessed a successful emergence of corpus-based methods in teaching, especially at the academic level where learners are fully capable of making proper use of corpus data for a multitude of challenges. The goal of the research paper is to create a set of corpus-based activities for the purpose of developing tertiary level students’ academic writing skills, namely summarising skills, and investigate the effectiveness of these activities by carrying out a pilot study where the developed materials are tested. This research shows the opportunities the integration of corpus methods poses before an instructor in a tertiary education context, specifically as regards teaching summary writing, highlighting the ways in which the students explore the corpus under a guided instruction and the extent to which such an exposure affects their academic writin