• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Neverbālās komunikācijas starpkultūru aspekta salīdzināšana biznesa vidē

Thumbnail
View/Open
306-38979-Bachelor_thesis_Tatjana_Skopa.pdf (651.8Kb)
Author
Skopa, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Ozoliņa, Solveiga
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Šis bakalaura darbs sniedz teorētisku un empīrisku pētījumu, par neverbālo komunikāciju sanāksmēs un biznesa sarunās dažādās kultūrās. Šis darbs pēta starpkultūru salīdzinājumu neverbālaja komunikācijā biznesa kontekstā. Pētījums pierāda, ka neverbālo līdzekļu lietošana sanāksmēs un biznesa sarunās var palīdzēt izveidot veiksmīgus biznesa kontaktus un tos saglabāt. Šī pētījuma mērķis ir analizēt neverbālās komunikācijas lomu biznesa sanāksmēs un sarunās dažādās kultūrās. Bakalaura darba pētniecības metodes ietver analīzi par teorētisko daļu un gadījuma izpēti. Šī pētījuma rezultāts liecina,pamatoties uz aptaujām, ka neverbālās komunikācijas pārzināšana sanāksmēs un sarunās dažādās kultūrās palīdz nodibinat kontaktus un tos turpināt lai iegūtu rezultātus un gūtu panākumus biznesa jomā. Atslēgas vārdi: neverbālā komunikācija, žesti, skata kontakts, laika uztvere, rokasspiediens, starpkultūru saskarsme
 
This BA thesis presents a theoretical and empirical study of using nonverbal communication at meetings and negotiations across cultures. This study investigates the comparison of cross-cultural differences in nonverbal communication in the business context. The study shows how the usage of nonverbal means in meetings and negotiations may help establish and maintain successful business contacts. The purpose of this study is to analyze the role of nonverbal communication in business meetings and negotiations across cultures. The research methods of BA thesis include a theoretical sources and a case study. The research tool applied is a questionnaire. The results of this study show that the awareness of norms of nonverbal communication at meetings across cultures can help a person to reach desired results and succeed in the field of business. Key words: nonverbal communication, gestures, eye contact, concept of time, handshake, cross-cultural communication
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16500
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6775]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV