Māsas uzdevumi pacientu izglītošanā ar limfas un asinsrades orgānu slimībām
Автор
Stepulāne, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Sargsjane, Jeļena
Дата
2014Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba tēma “Māsas loma pacientu ar limfas un asinsrades sistēmas slimībām izglītošanā”.
Tēmas aktualitāti nosaka saslimstības ar limfas un asinsrades orgānu slimībām paaugstināšanās tendences pēdējos gados.
Darba mērķis ir noskaidrot māsas lomu pacientu ar limfas un asinsrades sistēmu slimībām izglītošanā sekundārās profilakses un aprūpes pasākumu jautājumos.
Pētījuma izvirzītā hipotēze : māsas loma ir nepietiekama veicot izglītojošo darbu ar pacientiem ar limfas un asinsrades sistēmas slimībām sekundārās profilakses un aprūpes pasākumu jautājumos.
Bakalaura darbs sastāv no teorētiskās un pētnieciskās daļas. Lai noskaidrotu māsas lomu pacientu ar limfas un asinsrades sistēmas slimībām izglītošanā, tika veikts pētījums, kurā tika pielietota kvantitatīvā pētniecības metode. Pētījuma instruments - aptaujas anketa, kurā ietverti 14 jautājumi.
Praktiskajā daļā uzrādīti pētījuma rezultāti, kas attēloti diagrammās. Tika veikta pētījuma rezultātu analīze un izdarīti secinājumi. Pētījumā rezultāti apstiprina izvirzīto hipotēzi.
Darba apjoms ir 59 lapas. Darbā izmantoti 36 literatūras avoti.
Atslēgvārdi: limfas un asinsrades sistēma, limfas un asinsrades orgānu slimības, aprūpes pasākumi, sekundārās profilakses pasākumi, pacientu izglītošana. Bachelor Paper “The nurse role in the educating the patients with lymph and hematopoietic system diseases”.
The theme was chosen for the reason that the lymph and hematopoietic organ sicknesses rate has been increased lately.
The aim of the work: to clarify the nurse role in the educating the patients with lymph and hematopoietic system diseases in the secondary prevention and health care measures questions.
The research hypothesis: the nurse role is not sufficient to educate the patients with lymph and hematopoietic system diseases in the secondary prevention and health care measures questions.
The bachelor paper consists of the theoretical and research part. The quantity research method was used to clarify the nurse role in the educating the patients with lymph and hematopoietic system diseases.
The research instrument was the questionnaire with 14 questions.
The research results were processed and shown in diagrams. The data analysis was done and proposals were made. The research results approve the hypothesis.
There are 59 pages, 36 bibliographical units in the work.
Key words: lymph and hematopoietic system, the lymph and hematopoietic organ sicknesses,
health care activities, the secondary prevention measures, patient education.