Show simple item record

dc.contributor.advisorZepa, Brigitaen_US
dc.contributor.authorRinkeviča, Ilzeen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T06:44:40Z
dc.date.available2015-03-24T06:44:40Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other21720en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16682
dc.description.abstractMaģistra darba mērķis ir noskaidrot, kādas skolotāja lomas atklāj pašu skolotāju interpretācija par tām, un kā šīs lomas atklājas kritiskās izglītības perspektīvas laukā. Pētījuma teorētisko ietvaru veido „lomas” un „interpretācijas” jēdzienu skaidrojums un kritiskās izglītības teorētiskās pamatnostādnes. Darbā izmantotā datu ieguves metode ir izglītības politikas dokumentu analīze un daļēji strukturētās intervijas ar sākumskolu skolotājiem, analīzē tiek izmantota kritiskā diskursa analīzes pieeja. Pētījumā tiek secināts, ka skolotāju lomas veido noteiktas skolotāja ikdienas darba prakse, kas vienlaikus var atbilst, gan neatbilst kritiskās izglītības pamatnostādnēm. Atslēgvārdi: sociālās lomas, interpretācija, kritiskā izglītība, kritiskā diskursa analīze.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the master's thesis is to find out what teachers' roles can be discovered by the interpretation provided by the teachers themselves and how these roles are unveiled in the field of critical education perspective. The theoretical framework of the research is provided by defining the concept of role and interpretation, as well as by the theoretical guidelines of critical education. Thesis data were gathered by means of analysing policy documents and by conducting semi - structured interviews with elementary school teachers, while analysis involved the approach of critical discourse analysis. The research concludes that the teacher roles are shaped by the specific routine of teacher daily practice that may simultaneously be in agreement and disagreement with the guidelines of critical education. Keywords: social roles, interpretation, critical education, critical discourse analysis.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSocioloģijaen_US
dc.titleSkolotāju interpretācija par skolotāju lomāmen_US
dc.title.alternativeTeachers interpretation about teachers rolesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record