„Māmiņu algu” tēmas freimings avīzēs „Čas”, „Neatkarīgā Rīta avīze”, „Telegraf” un „Diena” 2005. gadā
Autor
Pankova, Anžela
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Datum
2006Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Savā bakalaura darbā ““Māmiņu algu”” freimi avīzes “Čas”, “Neatkarīga Rīta avīze”, “Telegrafs”un “Diena” 2005.gadā” es aplūkoju tēmu, kas skar aptuvenu pusi no mūsu sabiedrības. Lai noskaidrotu, kā šī viena no 2005.gada aktuālajām sociālajām ziņām tiek sniegta četros vadošajos drukātajos masu medijos – divas krievu valoda iznākošajās (“Čas” un “Telegrafs”) un divas latviešu valodā iznākošajās (“NRA” un “Diena”) avīzēs ņemot vērā to, ka Latvijas sabiedrībā pastāv divi informatīvie lauki. Un arī noskaidroju, vai tēma nav pasniegta kā “tīra sieviešu lieta”. Anotation
In this bachelor work ««Māmiņu algu» in theme framing newspaper «Čas», «Neatkarīgā Rīta avīze», «Telegraf» un «Diena» of a year 2005 is examined and compared, how russian and latvian paper mass- media are offering an important information about an actual theme - new rules of the payment of baby-care, to their readers.
In said work is explored what is family, its role and value on today. The role of mother and father in modern society is explored also. As a research engine the theory of framing and typology by Katy Shver is used. Principles of this theory are brought out as well. As a result of the research two hypotheses were confirmed .
1)Latvian and Russian mass-media vary in theme’s representation to their readers.
2) Theme, estimated as mostly female, in one of the newspapers is used though, as a political theme.