Agras bērnības pieredzes ietekme uz bibliotēkas apmeklēšanu un stereotipu veidošanos
Author
Rimdenoka, Vija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „Agras bērnības pieredzes ietekme uz bibliotēkas apmeklēšanu un stereotipu veidošanos” galvenais mērķis bija uzzināt bērnības bibliotēkas pozitīva vai negatīva apmeklēšanas iespaida ietekmi uz turpmāko bibliotēkas apmeklēšanas biežumu un stereotipu veidošanos par bibliotēkām.
Lai sasniegtu pētījumam izvirzītos mērķus, tika veikta dokumentu analīze, kas raksturo bibliotēkas apmeklēšanas nozīmību, sabiedrības attieksmi pret bibliotēku un pasākumu kompleksus, kas uzlabo šīs institūcijas prestižu sabiedrībā un tuvina bibliotēku lasītājam. Ar kontentanalīzes metodi tika analizēti atmiņu pieraksti par pirmo bibliotēkas apmeklējumu un tā laikā gūtajiem iespaidiem.
Pētījuma gaitā iegūtie dati apstiprina izvirzītās hipotēzes, ka viens no svarīgākajiem faktoriem, kas ietekmē indivīda bibliotēkas apmeklēšanas paradumus brieduma gados, ir bērnībā gūtā pieredze un, ka bērnībā iegūtās negatīvās pieredzes ietekmē veidojas stereotipi par bibliotēkām un to personālu. The main goal of bachelor work “The impact of early childhood experience on the library attendance and stereotype formation” is to find out about positive or negative influence of childhood visits on further attendance frequency and development of stereotypes about libraries.
The analysis of documents, that characterize the significance of library visits, society attitude to library and activities which improve the prestige of the establishment and makes the library more appealing to readers, was carried out in order to achieve the main goals of this research paper. The content analysis was used to analyze the recollection notes about the first library visit and impressions during this visit.
Hypotheses was confirmed by results that were achieved during the research – one of the most important factors influencing library visits at a mature age is childhood experience and as a result of a negative experience people develop stereotypes about library and its staff.