• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Organizācijas identitātes konceptuālās saplūšanas modelis: Latvijas reklāmas aģentūru piemērs

Thumbnail
View/Open
309-37744-Pencis_Janis_jp08181.pdf (3.302Mb)
Author
Pencis, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Date
2010
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījuma problēma darbā "Organizācijas identitātes konceptuālās saplūšanas modelis: Latvijas reklāmas aģentūru piemērs" ir organizāciju identitāšu savstarpējais pozicionējums, disfunkcijas un to praktiskie risinājumi konceptuālās saplūšanas teorijas skatījumā. Pētījuma ietvaros ir veiktas 15 dziļās mutvārdu intervijas, apkopotas 186 rakstveida aptaujas anketas, izmantota pamatotās teorijas, semantiskā diferenciāļa un iezīmju uzskaitīšanas uzdevuma metodoloģija. Darbs strukturēts teorijas un pētījuma daļās, nobeigumā secinot organizāciju identitāšu savstarpējo pozicionējumu un disfunkcijas, kā arī to veidojošās mentālās telpas mērķapubliku domāšanā, ko var izmantot komunikācijā atbilstošas izpratnes vai darbības veicināšanai. Tādā veidā ir sasniegts darba mērķis izstrādāt jaunu modeli organizācijas identitātes formālai un saturiskai vadībai. Atslēgvārdi: organizācijas kultūra, tēls, identitāte, konceptuālā saplūšana, reklāmas aģentūra, narcisisms, mazvērtības komplekss, hiperadaptācija
 
The theme of the master’s thesis "Conceptual Blending Model of Organizational Identity: An Example of Latvian Advertising Agencies" is mutual positioning of organizational identities, their disfunctions, and practical solutions through the perspective of the theory of conceptual blending. The analysis is based on 15 in-deepth interviews, and 186 completed questionnaires, using methodologies of grounded theory, semantic differential and feature listing task. This paper is divided in theoretical and empirical research parts, with conclusions dealing with mutual positioning of organizational identities and their disfunctions, as well as constituent mental spaces in thinking processes of target audiences. The conclusions can be applied for avoiding disfunctions of organizational identities. Thus, the main goal of this paper – to develop a new model for conceptual management of organizational identities – is achieved. Keywords: organizational culture, image, identity, conceptual blending, advertising agency, narcissism, inferiority complex, hyperadaptation
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16757
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4292]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV