"Pieci.lv" platformas jauniešu "iztēlotā kopiena"
Author
Dagilis, Kārlis
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zelče, Vita
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis ir izzināt sabiedriskā radio jauniešu platformas “Pieci.lv” “iztēloto kopienu” veidošanās procesu, mijiedarbojoties šīs platformas klausītājiem un veidotājiem divas nedēļas 2014. gada pavasarī.
Darba teorētiskā daļa balstās Benedikta Andersona “iztēloto kopienu” konceptā un citu vadošo nācijas, kopienu un jauniešu auditorija teorētiķu atziņās par šo tēmu. Sniegts ieskats arī mediju un īpaši sabiedriskā radio nozīmē kopienu un nāciju vienošanas procesā, kā arī apskatīti jauniešu auditorijas raksturojumi Latvijā.
Pētījuma datu atlase un analīze balstās pamatotās teorijas konceptā. Par pētījuma datu iegūšanas metodi izvēlēta etnogrāfijas metode, iegūstot unikālas “Pieci.lv” klausītāju un veidotāju dienasgrāmatas divu nedēļu garumā.
Pētījuma rezultāti liecina, ka “Pieci.lv” platformā, mijiedarbojoties tās klausītājiem un veidotājiem, funkcionē jauniešu subkultūru un rituālu “iztēlotā kopiena”.
Atslēgas vārdi: jauniešu auditorija, kopienas, jaunie mediji, sabiedriskais radio. The aim of this research is to assess Latvian public broadcasting platform’s “Pieci.lv” development of it’s “imagined community”, through interaction between the audience and the platform makers over a course of two weeks in the spring of 2014.
The theoretical groundwork of this paper is based on Benedict Anderson's concept of "imagined community" as well as other leading nation, community and youth audience theorists knowledge on the subject. This paper also gives an insight of the media and especially public radio role on building communities and nations, as well as looking at youth audiences in Latvia.
The selection and analysis of data for the research is based on the concepts of grounded theory. Data collection for the study is based in ethnographic method of gathering unique two week long diaries of "Pieci.lv" listeners and platform makers.
The study shows that as "Pieci.lv" serves as a platform of it’s listeners and creators interaction, it results in a develpoping and functioning "imagined community" of youth subcultures and everyday rituals.
Key words: youth audience, community, new media, public radio.