• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Grafiskais redaktors „TUX PAINT” kā līdzeklis 3 –gadīgu bērnu saskarsmes veicināšanā

Thumbnail
View/Open
299-36750-Eglite_Gita_SkPi030015.pdf (1.771Mb)
Author
Bērziņa, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lasmanis, Aivars
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Gitas Eglītes pētījumā tiek analizēta 3 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju veicināšana ar grafiskā redaktora „Tux Paint” palīdzību. Pētījuma teorētiskajā daļā, pamatojoties uz J.Kupča, D.Lieģenieces, R.Andersones, S.Omārovas, G.Cukermanes un citu teorētiķu atziņām, autore analizē saskarsmes un saskarsmes prasmju jēdzienu, tās veidošanos ar grafiskā redaktora „Tux Paint” palīdzību. Pētījuma empīriskajā daļā autore analizē 3 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju veicinošos faktorus konkrētā kultūrvidē- ģimenē. Šajā sadaļā autore pielieto novērošanas, intervijas un kvalitatīvā pētījuma metodi. Izstrādātais teorētiskais un praktiskais pētījums noderēs pirmsskolas skolotājiem. Atslēgvārdi: saskarsme, saskarsmes prasmes, 3 gadīgu bērns, saskarsmes prasmju veicināšanā pielietotā mācību datorprogramma „Tux Paint”, kvalitatīvā pētījuma metode.
 
Improoving comunication ability for three year old children with drawing program ”Tux Paint” is analysed in Gita Eglites research. In the teoretical part of the research, based on the the theory of J. Kupca, D. Liegeniece, R. Andersone, S. Omarovas and other teoreticans, the author analyses the comunication and comunication abilty concept, its emerging with the help of drawing program „Tux paint”. In the empirical part of the research, the author analyses the factors that improove comunication ability for three year old children in specific enviroment - in family. The author applies observation, interview and qualitative research method. The theoretical and practical research will be useful for primary school teachers. Key words: comunication, comunication ability, three year old child, applied computer program „Tux Paint” for comunication ability improvment, qualitative research method
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16816
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV