Jaunu datorikas studiju programmu izstrāde un esošo papildināšana
Autor
Zveja, Dzintra
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Borzovs, Juris
Datum
2010Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darbā veikts salīdzinošais pētījums par eksistējošam Latvijas Universitātes datorikas studiju programmām un to attīstības perspektīvām. Darbā pētīti nozīmīgi jautājumi, kas saistīti ar studiju programmu savstarpējo integrāciju un to turpmākajām attīstības perspektīvām, kā arī saistīto Latvijas augstākās izglītības jomas tiesiskā regulējuma problemātiku. Autore īpašu uzmanību veltījusi jauna studiju virziena „Informātikas didaktika” izveidošanai un pētījusi tā izveides iespējas. Veiktā pētījuma rezultāti liecina, ka jauna studiju virziena „Informātikas didaktika” izveide iespējama, izmantojot esošos studiju kursus no citām Latvijas Universitātes datorikas programmām. Maģistra darba rezultātus iespējams izmantot datorikas studiju programmu pilnveidošanā un turpmākā attīstībā, lai kvalitatīvi uzlabotu Latvijas Universitātē īstenoto datorikas studiju programmu savstarpējo integrāciju un īstenotu vienotu koncepciju, kas būtiski palielinātu studējošo izvēles iespējas studiju turpināšanai Latvijas Universitātē, kā arī ļautu optimizēt resursu, t.sk. mācībspēku, izmantošanu studiju mērķu sasniegšanai. The thesis examines the notions of computer science and its disciplines and existing and eventual computing study programs at University of Latvia and its future development perspectives. Major issues related to cross-curricular integration of study programs and their future development prospects were examined, as well as related higher education regulatory problems in Latvia. The author devotes special attention to development of new study direction "Didactics of Informatics". Results show that the new study direction "Didactics of Informatics" development is possible by composing it from other computing study programs existing courses at University of Latvia. Results of this work can be used for improvement of computing studies programs and their further development to enhance qualitative integration between existing computing studies programs and implementation of a holistic approach in University of Latvia, which would significantly increase students' option for the continuation of studies in University of Latvia, as well as to optimize use of resources, including lecturers, to achieve learning objectives.