• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Biznesa procesu optimizācijas tehniskie rīki

Thumbnail
View/Open
302-21084-Belova_Jevgenija_jb10135.pdf (1.069Mb)
Author
Belova, Jevgenija
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Kravcevs, Maksims
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Šodien internets ir vissvarīgākā vide reklāmas tirgum. Meklēšanas dzinēju optimizācija (angļu SEO) ir neatņemama interneta marketinga daļa, kas var attīstīt ilgtermiņa biznesa pozīcijas. Meklēšanas sistēmas neatver savas ranžēšanas principus. Tika izpētīts Google meklēšanas dzinējs. Darba mērķis bija saprast, kādi soļi ir jāizpilda, lai vietnei dabūtu labas pozīcijas šī meklēšanas sistēmā. Atbildēt uz jautājumu, vai piedāvātie padomi ir pietiekami efektīvai vietnes virzīšanai. Darba rezultātā izdevās dabūt 4-to pozīciju atslēgvārdam Google.lv. Analīzes rezultātā rādās hipotēze, ka uzprasījumu biežums ietekmē atslēgvārdu pozīcijas. Google gida padomi optimizācijas speciālistam neatnesa vēlamus rezultātus.
 
„Technical tools for business process optimization.”” At present, Internet is the most important marketing medium. Search engine optimization is an essential component of marketing, which can develop long term business prospects. Search engines do not disclose their ranking principles. Google search engine was researched. The objective of this work was to determine the steps necessary to obtain a good ranking among the results generated by this search system. To determine whether guidelines for website promotion are effective in practice. As a result of this work, it was possible to achieve the 4th keyword ranking position among in Google.lv results. In the analysis process, the following hypothesis was formulated: query frequency impacts keyword positions. Google guidelines for search engine optimization specialists do not bring desired results.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/17016
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5688]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV