Attīstoša uzņēmuma konkurences stratēģijas
Author
Katlapa, Rita
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Oļevskis, Grigorijs
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbā “Attīstoša uzņēmuma konkurences stratēģijas” ir izpētīta stratēģiskas plānošanas ietekme uzņēmumā konkurētspēju. Darbā ir 3 nodaļas un katrā no tām ir vairākas apakšnodaļas. Ievada daļā, tiek apskatīta konkurences aktualitāte Eiropas Savienības tirgū un tās vieta uzņēmumu saimnieciskajā darbībā mūsdienās, kā arī maģistra darba mērķi. Pirmajā nodaļā, tiek analizēti paņēmieni, ar kuru palīdzību varētu izstrādāt labāku stratēģiju. Otrajā nodaļā raksturota aizkaru audumu pārdošanas un logu noformēšanas nozare un pētāmie uzņēmumi atsevišķi, tiek veikta analīze aizskaru nozarei Latvijā un pasaulē. Maģistra darbā kopā ir 111.lpp.Darbam ir 47 attēli un 48 tabulas. Darbam pievienoti 10 pielikumi. Master’s Degree Graduation Paper Competition Strategy of the Developing Company contains the research of how strategic planning can have impact on competitiveness of the company. topicality of competitiveness in the European Union market and its role for economic activities of companies as well as goals of the Master’s Degree Graduation Paper are analyzed. In the first chapter, approaches helping to develop better strategy are discussed. In the second chapter, curtain fabric sale and window decoration industry are characterized and each company is researched separately; curtain industry in Latvia and the world is analyzed. The largest suppliers and purchasers are analyzed. In the third chapter analysis of absolute and relative indicators dynamics is made. The Master’s Degree Graduation Paper consists of 111 pages. It contains 47 images and 48 tables.10 Annexes are attached to the Graduation Paper.