Starptautisko uzņēmumu stratēģijas apģērbu mazumtirdzniecībā
Автор
Širaka, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Roze, Ainārs
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pēdējo gadu laikā, samazinoties tirdzniecības un investīciju barjerām, palielinoties tehnoloģiskajām inovācijām, starptautiskie apģērbu mazumtirgotāji arvien straujāk pārņem dažādu valstu tirgus. Šī darba mērķis ir izanalizēt apģērbu mazumtirgotāju ‘’Inditex’’, ‘’H&M’’ un ‘’Apranga Group’’ tirgus iekarošanai pielietotās stratēģijas, kā arī izstrādāt priekšlikumus uzņēmuma ‘’Apranga Group’’ tālākai attīstības stratēģijai sakarā ar jauna tirgus spēlētāja‘’H&M’’ ienākšanu Baltijas valstu tirgos. Darba gaitā tiek apskatīti teorētiskie internacionalizācijas aspekti, kā arī tiek novērtēti starptautisko apģērbu mazumtirgotāju galvenie veiksmes faktori un jaunākās tendences nozarē. Pēdējā nodaļā pamatojoties uz darba autora pētījumiem tiek izdarīti secinājumi un priekšlikumi.
Atslēgvārdi: apģērbu mazumtirdzniecība, mazumtirdzniecība, tirgū ieiešanas stratēģijas, globalizācija. In recent years due to the lowering of trade and investment barriers and innovations in tehnologies, international clothing retailers are increasingly taking over the various national markets. The purpose of this work is to analyse the strategies for entering the new markets, applied by clothing retailers ‘’Inditex’’, ‘’H&M’’ and ‘’Apranga Group’’ and to develop proposals for futher development strategy of ‘’Apranga Group’’ due to the new market player’s ‘’H&M’’ entrance in Baltic markets. The process reviews the theoretical aspects of the internationalization, as well as the valuation of international clothing retailers’ key success factors and the latest trends in the industry. There are conclusions and recomendations provided in final chapter, based on the author’s studies.
Keywords:Retail sale of clothing, retail, market entry strategies, globalization.