Uzņēmuma paplašināšanās stratēģijas ārējos tirgos: klīnisko pētījumu organizācijas paplašināšanās stratēģija Čehijas Republikas tirgū
Автор
Šole, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šavriņa, Baiba
Дата
2014Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darbā tiek apskatītas un analizētas paplašināšanās stratēģijas uzņēmumam izejot ārvalstu tirgos ar mērķi noteikt klīnisko pētījumu līgumorganizācijas piemērotāko stratēģiju paplašinot savu darbību Čehijas Republikas tirgū.
Darbs sastāv no trīs nodaļām - teorētiskās daļas, nozares analīzes un pētījuma daļas. Darba izstrādes gaitā veikts potenciālo paplašināšanās stratēģiju un ar to saistīto aspektu teorētiskais apskats un analīze, pētītas klīnisko pētījumu un līgumorganizāciju nozares, kā arī analizēts Čehijas Republikas tirgus kopumā un arī klīnisko pētījumu nozares kontekstā.
Darba gaitā autore atlasa un analizē trīs uzņēmumam SIA DOKUMEDS piemērojamas paplašināšanās stratēģijas, un iegūtās analīzes rezultātā kā piemērotāko izvirza apakšuzņēmēja nolīgšanu un stratēģisko partnerattiecību veidošana.
Darbs sastāv no 86. lpp., 28 attēliem, 11 tabulām, 2 pielikumiem. Darbs ietver 66 literatūras un informācijas avotus.
Atslēgas vārdi: klīniskie pētījumi, paplašināšanās stratēģijas, tirgus apgūšana, Čehijas Republika. Within the Master Thesis the topic of the company expansion strategies have been reviewed and analyzed with the main aim to determine the most appropriate strategy for clinical research organization SIA DOKUMEDS to enter the market of Czech Republic.
The thesis consists of three parts - the first part is related to the theoretical aspects, the second part to the industry analysis and the third one to the research. Within the development of the thesis the author has reviewed and analyzed the theoretical aspects of the potential expansion strategies, has done the study on the clinical research and clinical research organizations industry, as well as analyzed the market of Czech Republic as a whole and also in respect to the clinical research industry.
In the course of the thesis development the author analyses and compares three the most suitable expansion strategies for SIA DOKUMEDS. Upon complete analysis the author proposes the most appropriate strategy for expanding the company’s services in the market of Czech Republic which is subcontracting and the development of strategic partnerships within the Czech Republic market.
The master thesis consists of 86 pages, 28 illustrations, 11 tables, 2 appendixes. The thesis covers 66 literature and information sources.
Key words: clinical research, expansion strategies, market entry, Czech Republic.