Rīgas pilsētas vispārējās izglītības iestāžu skolotāju gatavība izmantot atvērtos mācību resursus
Author
Bučinska, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Bāliņa, Signe
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba mērķis ir, pamatojoties uz informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) atbalsta iespējām izglītības iestādēs, novērtēt Rīgas pilsētas vispārējās izglītības iestāžu skolotāju gatavību mācību procesā izmantot atvērtos izglītības resursus. Darba uzdevumi ietver literatūras un avotu aprakstu, kas veltīts IKT atbalsta un skolotāju IKT izmantošanas iespējām mācību procesā, atvērto mācību resursu izmantošanai izglītības nolūkos un skolotāju nepieciešamībai apgūt digitālās prasmes. Pamatojoties uz starptautiskā pētījuma statistiskas datiem, veikta analīze par skolotāju digitālām prasmēm un to profesionālo attieksmi pret IKT Eiropas un Latvijas izglītībā. Apkopojot Rīgas pilsētas vispārējās izglītības iestāžu skolotāju anketēšanas viedokļus, novērtēta skolotāju gatavība izmantot atvērtos mācību resursus, vienlaikus atklājot arī atvērto mācību resursu izmantošanas problēmas. The aim of master's thesis is to evaluate the Riga City general education teachers' willingness to use open educational resources in the learning process, considering to the information and communication technology (ICT) support opportunities in educational institutions. Tasks of the research includes the description of the literature and sources, which are dedicated to ICT support possibility and teachers capability to use ICT in the learning process, the use of open educational resources in education process and teachers necessity to acquire digital skills. Teachers' digital literacy and their professional attitude towards ICT in European and Latvian education system have been analyzed according to an international statistical data review. Summarizing the Riga city's general education teacher questionnaires views, was assessed the teachers’ willingness to use open educational resources, besides it was clarified an open educational resources problems.