Latvijas tēla veidošana caur publiskās diplomātijas un "maigās varas" dimensijām Latvijas prezidentūras kontekstā
Author
Riekstiņa, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Muravska, Tatjana
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Valsts tēls ir uzskatu, ideju un iespaidu kopums. Tas ir svarīgs apstāklis, piesaistot ārvalstu finansējumu, veicot eksportu un tūrisma zīmola attīstību, ikviena valsts ir ieinteresēta sava tēla izveidē un attīstībā. 2015.gada I pusgadā Latvijai būs prezidentūra ES Padomē, tā ir iespēja veicināt tēla atpazīstamību.
Šī darba mērķis ir pētīt, kā Latvija gatavojas savai prezidentūrai ES Padomē un izpētīt, kā tās radītie apstākļi palīdzēs valsts tēla un zīmola attīstībā caur publiskās diplomātijas un ‘maigās varas’ rīkiem.
Prezidentūrai ir liels potenciāls Latvijas tēla atpazīstamības veicināšanā, iekļaujot visus tā ilgtermiņa rezultātus, kā spēja piesaistīt ārvalstu investorus un tūristus, kā arī veicināt eksportu, taču šis potenciāls var arī netikt īstenots. Iznākums ir atkarīgs no vairākiem apstākļiem, tā ir izdevība, kas ir jāizmanto. A national image is considered a set of ideas and impressions. This is an important factor in attracting foreign financing for exports and tourism brand development; each country has an interest in one’s image and its development. In the first half of 2015 Latvia will host the presidency of the EU Council, which is an opportunity to promote the recognition of its image.
This work aims to explore how Latvia is preparing for the presidency, and to explore how it could create conditions for its image and brand development through public diplomacy and 'soft power' tools.
The presidency has great potential for promoting the image of Latvia, including the ability to attract foreign investors and tourists, as well as to promote exports in the long term, but this potential may not be realised. It is certainly an opportunity that Latvia has to seize.