Uzdevumi par mēriem un mērīšanu 4. - 6. klases skolēnu matemātiskās izpratības attīstīšanai
Author
Ērgle, Kate
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Lāce, Gunta
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis ir izveidot tādu uzdevumu komplektu, kas attīstītu skolēnu matemātisko izpratību. Matemātiskās izpratības trūkums ir konstatēts starptautiskajā skolēnu novērtēšanas programmā PISA.
Diplomdarba pirmajā daļā tiek dots ieskats mēru un mērvienību sistēmu vēsturē, definēts mērs un mērīšana, kā arī sniegts metodisks apskats par uzdevumiem skolā, kā arī aprakstīti šobrīd skolā lietojamo matemātikas grāmatu uzdevumi par mēriem un mērīšanu.
Otrajā daļā tiek piedāvāts autores izveidots uzdevumu komplekts, kas ir izmantojams kā palīgmateriāls skolēnu matemātiskās izpratības attīstīšanai.
Trešajā daļā tiek aplūkots autores sagatavoto uzdevumu sadalījums pēc skolēniem sasniedzamajiem rezultātiem un analizēti skolēnu risinājumi.
Atslēgvārdi: izpratība, mērīšana, mērs, mērvienība, sasniedzamie rezultāti, uzdevumi The goal of the diploma thesis is to create a set of task that would help students to improve mathematical literacy. The lack of mathematical literacy has been stated by International Student Assessment Programme called PISA.
In the first part of the diploma an insight into the history of measure and unit system has been given, measure and measurement has been defined, methodical review of problems has been provided as well as added description of measure and measurement tasks found in currently used Mathematics books.
In the second part of the diploma has been offered a set of authour's made tasks that can be used to help students to improve their mathematical literacy.
In the third part is the review of tasks' division by results for students to be achieved and analyzed solutions given by students.
Keywords: literacy, measurement, measure, unit, results to be achieved, problems