Pētniecības didaktiskais aspekts 6.klases matemātikas kursā
Author
Tumaševska-Baikova, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs ietver jautājumus par 6. klases matemātikas kursa mācīšanas un mācīšanās daudzveidošanu un pilnveidošanu, tas sastāv no piecām nodaļām un pielikuma. Pirmajā nodaļā ir apskatīts pamatskolas standarts un pamatprasības, 6. klasi beidzot. Otrajā nodaļā ir veikta četru 6. klases matemātikas mācību grāmatu metodiskā analīze. Trešajā nodaļā ir teorētiskas nostādnes par pētīšanas procesu matemātikā, pamatkompetenču veidiem un to attīstīšanas iespējām, kā arī dažu autoru atziņas par pētniecības procesu. Ceturtajā nodaļā ir piedāvāti 26 pētnieciskie uzdevumi, kas ļauj skolēniem ne tikai domāt, pētīt, analizēt un pamatot savas domas, bet dažkārt arī darboties praktiski. Savukārt piektajā nodaļā ir maģistra darbā sastopamo svešvārdu un terminu skaidrojošā vārdnīca. The diploma paper includes issues about diversity and improvement of teaching and learning and it consists of five parts and appendix. In the first part it is dealt with basic standart and requirements finishing the sixth grade. In the second part part the methodological analysis of four sixth grade mathematics textbooks are done. In the third part the theoretical approach about the studying process in mathematics, key competencies and some opinions of authors on the research process are given. In the fourth part 26 research tasks are offered, which let students not only to think, research, analyse and justify their thoughts, but also sometimes to act practically. But in the fifth part is glossary of foreign words and terms found in master’s work.