Fototehnikas serviss kā reālās masu apkalpošanas sistēmas matemātiskais modelis
Author
Gromova, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Budkina, Nataļja
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir „Fototehnikas serviss kā reālas masu apkalpošanas sistēmas matemātiskais modelis”. Dotajā darbā tika aprakstīta masu apkalpošanas sistēmas teorija, kura pēc tam pielietota reālas masu apkalpošanas sistēmas aprakstam. Ir sagatavoti dati analīzei, sastādīts matemātiskais modelis sistēmas aprakstam, pārejas varbūtību matrica, varbūtību vienādojumu sistēma, izskaitļotas sistēmas stāvokļu pārejas varbūtības un sistēmas efektivitātes rādītāji.
Pētīšanas darba mērķis ir iegūt un izanalizēt sistēmas efektivitātes rādītājus, lai paaugstinātu uzņēmuma ražošanas spējas un samazinātu rindas garumu.
Pētāmā darba rezultāti atbilst reālai funkcionēšanas sistēmai. Efektivitātes rādītāji precīzi apraksta fototehnikas servisa darba spējas. The theme of graduation work is „Photo Service as Mathematical Model of Real Queuing System”. The current work is dedicated to a theory of queuing system and its practical use when describing the real queuing system. The author prepares data for analysis, constructs system’s mathematical model, matrix of transition probabilities, equations of transition probabilities, calculated transition probabilities of system’s positions and effectiveness index of the system.
The current work’s aim to get and analyse effectiveness index in order to maximize enterprise’s production capabilities and minimize length of queue.
The research result is in line with real queuing system. The index effectiveness of system exactly describes the photo service working capacity.