Metodiskie ieteikumi kombinatorikas uzdevumu risināšanai matemātikas olimpiādēs
Author
Ruzule-Jaudzeme, Agnija
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Kūma, Dace
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Olimpiāžu un konkursu uzdevumu krājumi ar izvērstiem atrisinājumiem ir gandrīz vienīgie materiāli, ko var izmantot padziļinātā darbā ar spējīgākajiem skolēniem. Šī darba pamatā ir LU NMS sastādītie matemātikas olimpiāžu uzdevumi, kas piemēroti kā palīgs skolotājiem darbā ar spējīgākajiem skolēniem, gatavojoties olimpiādēm.
Darba mērķis ir izveidot metodiskus ieteikumus matemātikas olimpiāžu uzdevumu risināšanā pamatskolas skolēniem un matemātikas skolotājiem par tēmu kombinatorika. no 2005./2006. līdz 2008./2009. mācību gadam.
Darba rezultāta izstrādāti metodiskie ieteikumi skolēnu motivācijas paaugstināšanai un sasniegumu veicināšanai kombinatorikas uzdevumu risināšanā matemātikas olimpiādēs.
Darbs uzrakstīts latviešu valodā, sastāv no ievada, 3 nodaļām un apakšnodaļām, secinājumiem, izmantoto avotu saraksta.
ATSLĒGVĀRDI
Matemātikas olimpiādes; kombinatorikas uzdevumi; 6. klase. Title of the Thesis: „Methodological recommendations for solving assignments in combinatorics in mathematics’ olympiads”.
The resources with explorative solutions of assignments of olympiad and other competitions are almost only teaching materials, which can be used in in-depth work with gifted pupils. The Thesis is based on assignments of olympiads prepared by LU NMS, which are applicable as additional assistance for school teachers in their work with gifted pupils, when preparing them for olympiads.
The goal of the Thesis is to develop methodical recommendations for solving assignments in mathematics’ olympiads. These recommendations should be used by teachers of mathematics, who teach combinatorics to pupils of primary schools in academic years from 2005/2006 to 2008/2009.
As a result of the Thesis work, methodical recommendations for increasing motivation of pupils and making improvements in solving assignments in combinatorics in mathematics’ olympiads have been elaborated.
The Thesis is written in Latvian language. It consists of introduction, 3 chapters and sub-chapters, conclusions, and bibliography.