Stereoredzes novērtēšana skolas vecuma bērniem
Author
Barišņikova, Ksenija
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Dzenis, Jānis
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 34 lappusēm, satur 22 attēlus, 6 tabulas un 24 atsauces.
Atslēgas vārdi: stereoredze, stereoattēls, stereotests, skrīnings.
Mērķis: novērtēt skolas vecuma bērniem stereoredzi un stereoredzes defektu īpatsvaru populācijā, salīdzināt iegūtos rezultātus ar citu pētījumu rezultātiem.
Subjekti: 694 skolēni: 371 sieviete un 323 vīrieši, vecumā no 7-18 gadiem.
Metodes: pētījumā tika izmantotas divas subjektīvas metodes stereoredzes novērtēšanai: „ESSILOR ERGOVISION – Physiological Visiotest” un optometrista pārbaude ar „TOMEY TCP-2000A – Chart Panel”.
Rezultāti: stereoredzes defekti ir 3,5 % ± 1,3 % skolas vecuma bērniem.
Secinājumi: starp dzimumiem un dažādām vecuma grupām nav vērojama iegūto rezultātu atšķirība. Stereoredzes precīzai noteikšanai ierobežojošais faktors ir redzes asums. Līdzīgos pētījumos iegūtie dati ir statistiski līdzvērtīgi. Bachalor thesis is written in Latvian. It consists 34 pages, 22 figures, 6 tables, references.
Keywords: stereo vision, stereoscopic picture, stereo test, screening.
Purpose: assess the stereo vision of school age children and frequency of stereo vision problems of population. Compare the results with other research data.
Subjects: 694 pupils: 371 woman and 323 man, aged 7-18.
Methods: were used two subjective methods of stereo vision assessment: „ESSILOR ERGOVISION – Physiological Visiotest” and optometrist examination with „TOMEY TCP-2000A – Chart Panel”.
Results: stereo vision deficiency is 3,5 % ± 1,3 % school age children.
Conclusion: frequency of research data between genders and different age groups is not significant. Stereo vision assessment limiting factor is decreased visual acuity. Similar research data do not dramatically differ of obtained results.