Darba atmiņa un acu kustības lasīšanas uzdevumos
Author
Fiļimonova, Liāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Lācis, Ivars
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis: Izpētīt, kā darba atmiņas slodze maina acu kustību raksturu un vai atšķi-rības darba atmiņas apjomā ir saistītas ar acu kustību parametriem.
Uzdevumi: Salīdzināt skata fiksācijas lasīšanā un dažādas slodzes lasīšanas atmiņas testā. Noskaidrot sakarības starp darba atmiņas apjomu un skata pārnesi lasot.
Rezultāti: 42 vārdu atmiņas testā studentu darba atmiņas apjoms ir diapazonā no 16 līdz 37 vārdiem, vidēji ir 26,9±1,7 vārdi. Vienkāršā lasīšanā un lasīšanas atmiņas testā ir atšķirīgi fiksāciju ilgumu sadalījumi. Atmiņas testā lielāks fiksāciju laiks tika veltīts vārdam, kas ir jāie-gaumē. Ir atrasta darba atmiņas apjoma saistība ar regresiju skaitu un regresiju skaita proporciju vienkāršā lasīšanā.
Atslēgas vārdi: acu kustību parametri, lasīšana, darba atmiņa, lasīšanas atmiņas tests Aim: To explore how working memory load changes the nature of eye movements and whether differences in working memory capacity are related to eye movement parameters.
Tasks: To compare gaze fixations in reading and in different load reading span test. To clarify the association between working memory capacity and gaze shifting in reading.
Results: In span test with 42 words students’ working memory capacity varies from 16 to 37 words, the mean is 26,9±1,7 words. In simple reading and in reading span test there are dif-ferent fixation time distributions. In span test greater fixation time was given to the word that should be recalled. It was found the working memory capacity association with number of re-gressions and with proportion of regressions in simple reading.
Keywords: eye movement parameters, reading, working memory, reading span test