• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Konfigurācijas un izmaiņu pārvaldības procesu ieviešana uzņēmumā

Thumbnail
View/Open
304-5661-Apine_Anda_Prog010008.pdf (3.122Mb)
Author
Apine, Anda
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Plūme, Jānis
Date
2007
Metadata
Show full item record
Abstract
Izmaiņu un konfigurācijas pārvaldība ir ITIL pakalpojumu pārvaldības procesi. Darbā aprakstīta šo procesu ieviešana reālā uzņēmumā. Procesa ieviešanu uzņēmumā raksturo procesa aktivitātes, dokumentācija un atbildības sadalījums un procesu gala produkts – izmaiņu un konfigurācijas pārvaldības datubāze(CMDB). Procesu realizācijai uzņēmumā tiek izmantots rīks – HP OpenView Service Desk. Lielākā daļa no procesa tehniskās realizācijas ir HP OpenView Service Desk pielāgošana uzņēmuma vajadzībām. Darba noslēgumā veikta statistikas datu analīze izvērtējot sasniegtos rezultātus.
 
Change and Configuration Management is ITIL Service Management processes. This paper describes implementation of these processes in organisation. Implementation in organisation consist of process activities, documentation, description of roles and responsibilities and result delivered by processes change and configuration management database (CMDB). HP OpenView Service Desk is tool used in technical delivery of process. The biggest part of technical configuration done during process implementation is adaptation of HP OpenView Service Desk to organizational needs. Final part of paper contains analyse of process results in meaning of statistics.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/17766
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses [2775]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV