Laika apstākļu ietekme uz ceļu satiksmes negadījumiem Latvijā
Author
Degaine, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Briede, Agrita
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Autore maģistra darbā Laikapstākļu ietekme uz ceļu satiksmes negadījumiem Latvijā pēta laikapstākļu (nokrišņi sniega un lietus veidā, migla) saistību ar ceļu satiksmes negadījumiem autoceļa Via Baltika trīs ceļa posmos: Iecava – Grenctāle, Lilaste – Jelgavkrasti, Vitrupe - Ainaži. Pētījumā aptvertais laika posms ir 2000.-2005.g. oktobra, novembra, decembra, janvāra un februāra mēneši.
Maģistra darbs sastāv no teorētiska pārskata par ceļu satiksmi ietekmējošiem laikapstākļiem; datu analīzes un interpretācijas; ieteikumu daļas ceļu satiksmes negadījumu samazināšanai. Pētījumā pierādīts, ka visciešākā saistība ar ceļu satiksmes negadījumiem aukstajā periodā ir nokrišņiem sniega veidā. Visbiežāk laikapstākļu ietekmē radušies ceļu satiksmes negadījumi notiek apdzīvotās vietās un intensīvas satiksmes apstākļos.
Darba izstrāde balstās uz Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas datu arhīva (dati par laikapstākļiem) un Ceļu satiksmes un drošības direkcijas ceļu satiksmes negadījumu reģistra datiem.
Maģistra darba atslēgas vārdi: satiksmes drošība, ceļu satiksmes negadījums, laikapstākļi, Via Baltika, aukstais periods Die Autorin der vorliegenden Magisterarbeit Der Einfluss von Wetterlagen auf die Unfälle im Straßenverkehr in Lettland erforscht den Zusammenhang von Wetterlagen (Niederschläge in Form von Schnee und Regen, sowie Nebel) und Verkehrsunfällen. DafŅr wurden drei Streckenabschnitte der Via Baltika ausgewählt (Iecava – Grenctāle, Lilaste – Jelgavkrasti und Vitrupe – Ainaži), fŅr die in den Jahren 2000 bis 2005 jeweils die Wetterlagen in den Monaten Oktober, November, Dezember, Januar und Februar betrachtet wurden.
Die Magisterarbeit besteht zum einen aus einer theoretischen Uebersicht Ņber die Wetterlagen, die Einfluss auf den Straßenverkehr haben und zum anderen aus der Analyse und Interpretation von Daten. Aus diesen beiden BlĻcken ergibt sich ein dritter Teil mit Handlungsempfehlungen, die dazu beitragen kĻnnen, das Risiko von Straßenverkehrsunfällen zu vermindern. Die Erforschung des Zusammenhanges zeigt, dass die meisten Straßenverkehrsunfälle in der kalten Jahreszeit während der Schneewetterlagen geschehen. Ein weiteres Ergebnis ist, dass Unfälle meist an Orten mit Besiedelung und bei hohem Verkehrsaufkommen passieren.
Die in der Arbeit verwendeten Daten Ņber die Wetterlagen wurden im Archiv des Amtes fŅr Umwelt, Geologie und Meteorologie Lettlands recherchiert, die Angaben zu den Unfällen stammen vom Amt fŅr Straßenverkehrssicherheit.
SchlŅsselwĻrter sind: Verkehrssicherheit, Straßenverkehrsunfall, Wetterlage, Via Baltika, kalte Jahreszeit.