Ceļošana ar auto stopiem: telpiskie, sociālie, ekonomiskie, kultūras aspekti
Автор
Eniks, Mārtiņš
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Lulle, Aija
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Mūsdienās, kad ceļošana ir kļuvusi par pašsaprotamu parādību un ceļojumus var pirkt gluži tā pat kā jebko citu, daži cilvēki tomēr izvēlas doties pretī nezināmajam pašu spēkiem, ceļojot ar auto stopiem.
Tā kā ceļojumā ar auto stopiem izvēlas doties relatīvi maza cilvēku daļa, tad bakalaura darba mērķis ir noskaidrot iemeslus, kādēļ vairāki ceļotāji tomēr izvēlas doties ceļojumā tieši šādā alternatīvā ceļošanas veidā. Konkrētāk autoru interesē telpiskie, sociālie, kulturālie un ekonomiskie aspekti.
Pētījuma teorētiskajā daļā ir apskatīti vispārīgi nostādījumi par ceļošanu un ceļotājiem, jo akadēmiskā interese par šo parādību ir ļoti neliela. Tā pat ir apskatīti vispārēji faktori, kas ietekmē cilvēku izvēli doties ceļojumā.
Empīriskās daļas laikā tika anketēts 121 ceļotājs, kas ceļojuma laikā izvēlas pārvietoties ar auto stopiem. Tika noskaidrots, ka ceļotāji ir šādā ceļojumā daudz netērē; tie ir brīvi savās izvēlēs; priekšroku dod siltajām zemēm un svarīgākie dzinuļi ir sociālie faktori.
Atslēgas vārdi: ceļošana, ceļotāji, auto stopi, izvēles veikšana, ekonomiskie faktori, sociālie faktori, kulturālie faktori, telpiskie aspekti. Nowadays, when traveling has become regular phenomenon and you can buy travel journeys just like you can buy anything some people somehow decide to meet the unknown by themselves and decide to go on a hitchhiking trip.
Since there are not that many people who decide to hitchhike, then the goal for this bachelor thesis is to find out the reasons behind the decision to go on a hitchhiking journey. Specifically author is more interested in social, cultural, economical and spatial aspects.
In theoretical part there are general conditions about traveling and travelers, because interest of academic society in hitchhiking is very limited. Also a lot of general aspects that affect the person to go on a trip have been studied in theoretical part.
During the empiric part of this research there were 121 hitchhikers who were surveyed. During data analysis it was found that mostly hitchhikers tend not to spend too much money; they are free with their decisions; they prefer to go to countries where climate is warmer than here and the main push factors to go on a hitchhiking trip are social ones.
Keywords: traveling, travelers, hitchhiking, decision making, economical aspects, cultural aspects, social aspects, spatial aspects.