Reklāmas jomā lietojamā valoda: lingvistiskais un sociolingvistiskais aspekts
Автор
Daņiļenko, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Roziņa, Gunta
Дата
2009Metadata
Показать полную информациюАннотации
Reklāmas jomā lietojamā valoda ir spēcīgs pārliecināšanas instruments, kas jau ilgu laiku pievērš valodnieku uzmanību. Šis bakalaura darbs pēta reklāmas tekstus, kas radīti angļju valodā, to lingvistiskos un sociolingvistikas aspektus. Darbā izmantotās analīzes mērķis ir noteikt un izpētīt galvenos elementus, kas ietekmē drukātas reklāmas teksta uztveri un iegaumēšanu. Lai sasniegtu analīzes mērķi, sekojošās teorētiskas atziņas tika apskatītas un praktiskā analīze tika paveikta sekojošās stadijās: 1) Tiek apskatītas visparējās teorētiskas atziņas par reklāmas komponentiem, valodu, kultūras un semiotikas aspektiem, nozīmes līmeņiem, valodas ar pārnesto nozīmi un īpaši izteiksmīgo teicienu izmantošanu, kas saistītas ar reklāmas valodas izpēti. 2) Tiek analizēti luksus tipa rokas pulksteņu drukātās reklāmas teksti un tiek noteikts, kādā veidā galvenie reklāmas teksta elementi rada nozīmi un stimulē reklāmas mērķa auditoriju atcerēties reklāmu un tās vēstījumu. 3) Tiek veikta luksus tipa rokas pulksteņu īpašnieku aptauja, kuras rezultāti ir izanalizēti un prezentēti šajā darbā, un uz kuru pamata tiek idarīti secinājumu par šajā darbā izvirzītajiem jautājumiem. Izpētes rezultātā tika secināts, ka reklāmas teksta lingvistikas un sociolingvistikas aspekti ievērojami ietekmē reklāmas teksta uztveri un publikas spējas atcerēties gan pašu reklāmu, gan reklāmas tekstā ietverto vēstījumu. The language of advertising is a powerful persuasive means that has long been the subject of interest for linguists. The present BA Thesis investigates linguistic and sociolinguistic aspects of advertising slogans in English. The objective of the research is to demonstrate and analyse the key elements that contribute to apprehension and memorisation of a print advertisement. To accomplish the research, the following theoretical survey and pragmatic approach to the subject matter has been implemented: 1) to look into general theory relating to advertising discourse components, language and culture, semiotics, levels of meaning, figurative language and expressive tropes, relevant to the study of advertising language; 2) to analyse slogans in luxury watch printed advertisements and demonstrate how the key elements construct the meaning and make that advertising memorable; 3) to conduct a survey amongst luxury watch owners, analyse the results and draw relevant conclusions to the entire thesis. The research led to conclude that linguistic and sociolinguistic aspects, if applied in a clear-cut way, contribute considerably to sustaining the attention, memorisation of advertisement and its intended message.