• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Angļu valodas mācību programmas izveide vidējā līmeņa valodas apguvējiem

Thumbnail
View/Open
306-13216-Sendo_Margarita_AngF040044.pdf (397.6Kb)
Author
Adamova, Margarita
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā pētīti teorētiski un praktiski svarīgi jautājumi svešvalodas apgūšanai: efektīvas angļu valodas mācību programmas izstrādāšana, un tās pielietošana apguvējiem ar vidējo angļu valodas zināšanu līmeni. Pētījuma gaitā pierādīts, ka labas angļu valodas mācību programmas sagatavošana apguvējiem ar vidējo angļu valodas zināšanu līmeni ir ļoti komplicēts process, kurš pieprasa obligātu analizētu apguvēju vajadzību pielietošanu mācību programmas izstrādāšanas sākotnējos posmos. Apguvējiem ar vidējo angļu valodas zināšanu līmeni var nodrošināt kvalitatīvu svešvalodas apmācību, ja valodas mācīšanas-pasniegšanas procesa pamatos ir piemērota mācību programma, kura rēķinās ar apguvēju vajadzībām un cerībām, ko viņi sagaida no angļu valodas stundām.
 
The present Bachelor Paper deals with theoretically and practically important issue in foreign language acquisition: an effective syllabus design and implementation for the Intermediate level learners. The present research has proved that the preparation of a good syllabus for the Intermediate level learners is a very complex process, which demands an obligatory implementation of needs analysis at the initial stages of syllabus design. It is possible to provide learners with quality studies of the foreign language if language learning-teaching process is based on a valid syllabus, which takes into account learners’ needs and expectations from the English language lessons.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18021
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV