Web 2.0 versijas rīku izmantošana angļu valodas komunikatīvo prasmju attīstīšanai
Автор
Kursa, Kitija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Cigankova, Nataļja
Дата
2011Metadata
Показать полную информациюАннотации
Svešvalodu apguvējam Web 2.0 versijas rīki piedāvā paver plašākas iespējas svešvalodas praktizēšanai ārpus skolas, kā arī angļu valodas komunikāciju prasmju attīstīšanai tiešsaistes vidē. Lai izpētītu Web 2.0 versijas rīku nozīmi angļu valodas komunikatīvo prasmju attīstīšanai un noteiktu kādas ir Web 2.0 versijas rīku izmantošanas priekšrocības svešvalodu stundās skolotāju skatījumā, pētījums tika veikts starp 117 dažādu valstu angļu valodas apguvējiem un 25 svešvalodu skolotājiem. Pētījumā iegūtie rezultāti norāda, ka studenti pārsvarā ārpus skolas interneta vidē izmanto sociālo tīklu lapas, emuārus un dažādu formu failu koplietošanas vietnes. Lai svešvalodu apguvēji būtu ieguvēji no ārpusskolas tiešsaistes aktivitātēm, autore svešvalodu skolotājiem iesaka saglabāt svešvalodu stundu tradicionālo struktūru, to papildinot ar mājas darbiem atbilstoši mācību vielai, kas veicami interneta vidē izmantojot studentu iecienītos Web 2.0 versijas rīkus.
Atslēgas vārdi: Web 2.0 versijas internets, Web 2.0 versijas rīki, ar datora starpniecību organizēta valodas apguve, uz tiešsaistes tīklu balstīta valodas apguve, komunikatīvas prasmes, komunikācija interneta vidē The use of various Web 2.0 tools offers the foreign or second language learner more ways how to practice and develop English communication skills in online settings beyond the classroom. The study is based on a survey done among 117 international English language learners and 25 language teachers to identify the role of Web 2.0 tools in English communication skills development and to explore Web 2.0 tools usage advantages in foreign language classroom. The results indicate that the students mostly use online social networks, blogs and file sharing sites in their out-of-class online activities. The author recommends for optimal benefit of out-of-class online communicative activities language teachers to maintain traditional lesson structure and to supplement it with Web-based home assignments that thematically support the classroom tasks and activities.
Key words: Web 2.0, Web 2.0 tools, Computer-assisted language learning, Network-based language learning, communication skills, Computer-mediated communication