Grupu darbs kā vidusskolēnu mijiedarbības prasmju attīstīšanas līdzeklis angļu valodā kā svešvalodā
Автор
Karasenko, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Karapetjana, Indra
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Šajā diplomdarbā tiek pētīta grupu darba aktivitāšu efektivitāte ar mērķi pilnveidot vispārējās vidējās izglītības iestāžu skolēnu mijiedarbības prasmes angļu valodas kā svešvalodas mācību stundās. Darba mērķis ir izstrādāt teorētiski pamatotu un praktiski pārbaudītu kursu, kas paredzēts konkrētas klases skolēnu mijiedarbības prasmju attīstīšanai. Šis pētījums ir nozīmīgs ar to, ka risina problēmu, kas saistīta ar ierobežota mācību stundu skaitu nedēļā, integrējot dažādas grupu darba aktivitātes, ar mērķi sagatavot konkrētas klases skolēnus noslēguma eksāmenam angļu valodā. Lai izpētītu šī diplomdarba tēmu, tika aplūkoti vairāki literatūras avoti par valodas funkcijām un kompetencēm, mijiedarbības prasmēm un stratēģijām, kā arī grupu dinamiku un grupu darba aktivitātēm. Empīriskā pētījuma nolūkos tika izmantota situācijas izpēte, kuras ietvaros tika aplūkota konkrētas klases skolēnu mijiedarbības spēju izaugsme. Dati, kas tika iegūti no tādiem pētījuma rīkiem kā aptauja, intervija un novērojums, pierāda, ka regulāra skolēnu iesaistīšana dažāda veida grupu vai pāru darba aktivitātēs, kas saistītas ar valodas funkcijām, sekmē viņu runāšanas spējas kopumā, bet jo īpaši - mijiedarbības prasmes.
Atslēgvārdi: valodas funkcijas, mijiedarbības stratēģijas, grupu darba aktivitātes, situācijas izpēte, triangulācija. The present Diploma Paper investigates the efficacy of group work activities aimed at developing secondary school students’ interaction skills in the EFL classroom. The goal of the paper was to work out a theoretically grounded and a practically piloted course meant to develop the particular class of students’ interaction skills. The importance of the research lies in solving the problem of a limited number of lessons a week by means of integrating different group work activities in order to prepare a particular class of students for the final examination in the English language.
To address the theme of the paper a number of literature sources on language functions and competences, interaction skills and strategies, as well as group dynamics and group work activities were surveyed. To conduct the empirical research, a case study was used, which explored the development of the particular class of students’ interaction skills. The data received from such research tools as a questionnaire, interview, and observation, prove that the regular involvement of students in different group or pair work activities on language functions foster their speaking abilities in general and interaction skills in particular.
Key words: language functions, interaction strategies, group work activities, case study, triangulation.