Verbatim pieredze Latvijas teātrī
Автор
Mežaraupe, Eva
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Radzobe, Silvija
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darbā Verbatim pieredze Latvijas teātrī apskatīta un analizēta teorētiskā literatūra, definējot verbatim jēdzienu kā teātra estētiku, kas dramaturģiskā materiāla izveidē izmanto intervijas ar reāliem cilvēkiem, un izpētot verbatim rašanās cēloņus, ietekmes avotus un iezīmes (1. nodaļa). Apskatīta atšķirīga verbatim pieredze pasaules teātra kontekstā (Makss Stafords – Klarks, Jevgeņijs Griškovecs, Spoldings Grejs u.c.), galvenokārt pievēršot uzmanību teksta un izpildītāja attiecību dažādajiem veidiem un verbatim izrāžu tematikai (2. nodaļa). Apskatīta verbatim pieredze Latvijas teātrī, analizējot izrādes, kurās verbatim estētika izmantota konsekventi, un izrādes, kurās sastopami atsevišķi verbatim elementi, analizējot to uzbūvi, iestudēšanas paņēmienus un pievēršot uzmanību attiecībām starp tekstu un izpildītāju, kā arī izrādēs apskatītajai sociālajai, politiskajai un vēsturiskajai realitātei. Analizētas Alvja Hermaņa, Lauras Grozas, Valtera Sīļa u.c. izrādes (3. nodaļa). Master paper „Experience of Verbatim in Latvian Theater” examines and analyses theoretical literature, defining the concept of verbatim as the aesthetics of theater that uses interviews with real persons in establishment of dramatic material, and examining the reasons for the emergence of verbatim, sources of impact and features (1st chapter). There is examined diverse experience of verbatim in context of the World Theater (Mac Stafford – Clark, Evgeniy Grishkovets, Spalding Grey, etc.) mainly focusing on different manners of relations between text and performer and topics of verbatim performances (2nd chapter). There is also examined the experience of verbatim in Latvian Theater, analysing performances where aesthetics of verbatim is used consistently and performances in which there are found seperate elements of verbatim, analysing their structure, methods of staging and focusing on relation between text and performer, as well as social, political and historical reality viewed in p