Show simple item record

dc.contributor.advisorKarpinska, Lauraen_US
dc.contributor.authorDubilina, Ļubovaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:08:23Z
dc.date.available2015-03-24T07:08:23Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other27425en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18118
dc.description.abstractŠajā darbā tiek apskatīti vārdnīcu izmantošanas aspekti: lietotāji, viņu prasmes un vajadzības. Darba autore mēģina noteikt cik labi vārdnīcu lietošanas pamācības ir piemērotas vārdnīcu lietotājiem un atklāt iemeslu kāpēc lietotāji parasti tās nelasa. Darbā tiek pētīti Latvijas universitātes angļu filoloģijas studentu vārdnīcu izmantošanas paradumi un pieredze. No pētījumu rezultātiem izriet secinājums, ka studenti uzskata sevi par pietiekoši prasmīgiem lietotājiem un tāpēc parasti nelasa vārdnīcu lietošanas pamācības. Rezultātā viņiem bieži nav ne jausmas par lielu daudzumu noderīgas informācijas, kura ir iekļauta vārdnīcās. Mūsdienās studenti dod priekšroku elektroniskajām nevis grāmatveida vārdnīcam, un elektroniskas divvalodu vārdnīcas tiek izmantotas biežāk nekā vienvalodas. Joprojam ir nepieciešams vairāk izpētīt vārdnīcu lietotāju prasmes un darbības vārdnīcu izmantošanas procesā. Atslēgvārdi: vārdnīcu izmantošana, vienvalodu mācību vārdnīcas, lietotāju prasmes, elektroniskās vārdnīcas, vārdnīcu lietošanas pamācības.en_US
dc.description.abstractThe present paper explores the following aspects of dictionary use: users, their skills and needs. It also attempts to assess how well the dictionary users’ guides are suited for dictionary users and find out why the users usually do not read them. The paper reports on an investigation into the dictionary-using habits and experience of students studying English at the University of Latvia. The research results reveal that the students consider themselves to be efficient dictionary users and they normally do not read instructions on dictionary use. Therefore, they are usually not aware of the amount of the useful information provided in the dictionaries. Nowadays, the students prefer to use electronic dictionaries to paper ones and electronic bilingual dictionaries are more widely used than monolingual ones. Much more research is necessary on dictionary users’ skills and behaviour during the dictionary consultation process. Key words: dictionary use, monolingual learners’ dictionaries, users’ skills, electronic dictionaries, users’ guides.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFiloloģijaen_US
dc.titleVārdnīcu izmantošanaen_US
dc.title.alternativeDictionary Useen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record