Kolektīvās atmiņas ietekme izglītības sistēmu veidošanā Latvijā un Somijā
Autor
Nīgale, Imanta Modra
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Druviete, Ina
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba „Kolektīvās atmiņas ietekme izglītības sistēmas veidošanā Latvijā un Somijā” nolūks ir aprakstīt, kādos veidos valsts kolektīvā atmiņa ir ietekmējusi un turpina ietekmēt izglītības sistēmas veidošanu Latvijā un Somijā.
Šī darba mērķis ir noteikt kolektīvās atmiņas lomu izglītības sistēmas veidošanā, analizējot vēsturiskos notikumus, uz kuru bāzes kolektīvās atmiņas ir veidojušās Latvijā un Somijā.
Darba teorētiskā daļa ir balstīta uz kolektīvās atmiņas teorijām, un pētījums tika veikts salīdzinot likumu valodu un savācot aptauju par tagadējiem uzskatiem par izglītību Latvijā un Somijā.
Šis pētījums ir norādījis, ka kolektīvā atmiņa ir ietekmējusi izglītības sistēmas veidošanu, bet tā ir izpaudusies divos dažādos veidos. The master’s thesis “The influence of collective memory on the formation of education systems in Latvia and Finland” aims to describe the ways that collective memory has affected the formation of education systems in Latvia and Finland.
This paper aims to identify the role of collective memory in the education sector, analyzing the historical conditions on the basis of which collective memory was imprinted within the nations of Latvia and Finland.
The theoretical framework is based on collective memory theories and the research was carried out studying the legislation put forth in the two countries and by a survey exploring the current-day opinions about education.
The research has shown that collective memory can be considered a factor influencing the formation of education systems, but it has manifested itself differently within the two nations.