Latvijas izglītības iestāžu angļu valodas vietņu žanra analīze
Author
Kravale, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Cigankova, Nataļja
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Jaunākās literatūras pārskats, kas atspoguļots pirmajā nodaļā, atklāj nepilnības izglītības iestāžu vietņu kā jauna digitālā žanra veida empīriskajā pētniecībā. Šī bakalaura darba mērķis ir pierādīt, ka izglītības iestāžu vietnes var tikt uzskatītas par jaunu digitālo žanru, kam raksturīgs tādu prototipisku iezīmju kopums kā komunikatīvais mērķis, saturs, struktūra un mērķauditorija.
Empīrisku datu iegūšanai, 20 Latvijas izglītības iestāžu angļu valodas vietnes, t.i. desmit universitāšu un desmit koledžu oficiālās vietnes, tika izvēlētas un analizētas, piemērojot funkcionālo elementu analīzes metodi, ko attīstījuši Dž. Sveilz (Swales, 1990) un V. Batja (Bhatia, 1993). Analīzes rezultāti ataino, ka Latvijas izglītības iestāžu angļu valodas vietnes kopumā demonstrē tipveida elektroniskās komunikācijas praksi, kas atbilst angļu izglītības iestāžu vietņu diskursa kopienas prasībām, un tādējādi var tikt uzskatītas par jaunu digitālā žanra veidu.
Atslēgvārdi: žanrs, digitālie žanri, izglītības iestāžu vietnes, funkcionālie elementi. The review of the recent literature on digital genres, presented in the first chapter reveals the gap in empirical research on institutional websites as a new digital genre. The present BA thesis aims to prove that institutional websites may be considered as a new digital genre characterised by a set of prototypical features, such as communicative purpose, content, structure and intended audience.
To obtain the empirical data, twenty official English institutional websites of higher education establishments in Latvia, ten university and ten college official websites, were selected and analysed applying the method of functional moves analysis as developed by Swales (1990), Bhatia (1993). The results of the analysis show that English institutional websites in Latvia, in overall, demonstrate a typified web-mediated communication practice that corresponds to the requirements of English institutional discourse community and, thus, may be considered as a new digital genre.
Keywords: genre, digital genres, institutional websites, functional moves.