Savstarpējās saskarsmes analīze angļu valodas stundās
Autor
Katkeviča, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Datum
2008Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diploma darbs ir veikts, lai izpētītu savstarpējās saskarsmes ietekmi uz komunikatīvās kompetences veidošanu angļu valodas stundās. Darba mērķis ir izpētīt, vai sasvstarpējā saskarsme angļu valodas stundās ietekmē studentu komunikatīvās kompetences attīstību.
Izmantotās izpētes metodes ir literatūras analīze, tiešā novērošana un savstarpējās saskarsmes analīze. Savstarpējās saskarsmes analīze tika veikta, novērojot 20 mācību stundas divās kursu dalībnieku grupās ar atšķirīgu dzimto valodu: latviešu un krievu, un analizējot divas video ierakstā uzņemtas stundas katrā no grupām.
Pētījuma rezultātā tika secināts, ka ir atšķirības savstarpējā saskarsmē: gan skolotāja – studenta saskarsmē, gan studenta – studenta saskarsmē, gan dalības aktivitātes ziņā.
Atslēgas vārdi: savstarpējā saskarsme klasē, kultūras atšķirības, pieaugušo izglītības specifika. The diploma paper is devoted to classroom interaction analysis. The purpose of the research is to investigate if the nationality factor influences the classroom interaction.
The research methods applied are the analysis of the relevant literature, direct unstructured observation, and the classroom interaction analysis. The classroom interaction was implemented with the help of observation of 20 lessons in two groups: a Latvian native speaker group and a Russian native speaker group and with the analysis of one videotaped class in each of the groups.
There are differences in the classroom interaction in terms of teacher – learner, learner – learner interaction and turn distribution.
Key words: classroom interaction, cultural differences, adult classroom specification.