Latvijas reklāma Art Deko stila uzplaukuma periodā (1925 - 1935)
Author
Sila, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „Latvijas reklāma Art Deko stila uzplaukuma periodā (1925-1935)”. Izvirzītā hipotēze ir: Art Deko stila uzplaukuma periodā preses reklāmās plaši tiek pielietoti šī stila elementi.
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt, vai un kādi Art Deko stila elementi tiek izmantoti Latvijas reklāmās laika posmā no 1925. – 1935.gadam. Bakalaura darba ietvaros tiek pētīts Art Deko stila elementu lietojums konkrētā laika posma reklāmās, tāpat arī Latvijas reklāmas industrijas attīstības līmenis attiecībā pret citu valstu reklāmas industriju attīstības stadijām.
Pētījuma veikšanai darba ietvaros tiek izmantota vizuālās kontentanalīzes un vizuālās semiotikas metodes, ar kuru palīdzību tiek analizētas preses reklāmas un noteikts Art Deko stila pielietojums tajās.
Bakalaura darbā tiek sniegts ieskats reklāmas vizuālo aspektu būtībā, to ietekmē uz auditoriju, Art Deko stila rašanās un attīstībā, tā spilgtākajās iezīmēs un ietekmē uz dažādām dzīves sfērām. Tiek aprakstīta reklāmas attīstība konkrētajā laika posmā, kad aktuāls gan mākslā, gan sadzīvē bija Art Deko stils, kā arī, cik plaši šī stila elementi tika izmantoti reklāmu veidošanā. Tiek sniegts ieskats arī par Krievijas un Amerikas reklāmas industrijas attīstību 20.gadsimta sākumā, industrijas galvenajām tendencēm un stilistiku, kā arī problēmām, kas skāra reklāmas jomu.
Atslēgvārdi: Art Deko, reklāma, vizuālā kontentanalīze, vizuālā semiotika The theme of the bachelor paper is „Latvian Advertisement in the Renaissance Period of Art Deco (1925-1935)”. Hypothesis: The Art Deco elements wide usage in written advertisements in the renaissance period of Art Deco.
The aim of the bachelor paper is to explore was the elements of Art Deco used in the Latvian advertisements in 1925-1935 and if they was used, then why. In the bachelor paper is explored how was operating with Art Deco elements in the advertisements of the period, also the evolution of Latvian advertising industry concerning to stages of advertising industries of other countries.
For exploration was used visual content analysis and visual semiotic thereby were analyzed press advertisements and determined usage of Art Deco elements.
In the bachelor paper is given a view into generation and evolution of Art Deco style, also in its brightest features and influences on different domains of life. Is described the evolution of advertisement in the period when current events in art and social life was Art Deco, also how popular was usage of the elements of Art Deco in advertisements. There is given a view into advertising industries of Russia and America at the beginning of 20th century, the main tendencies of industry and stylistics, also the issues that affected advertising field.
Key words: Art Deco, advertisement, visual content analysis, visual semiotics