Latvijas radio: interneta komentāru ietekme uz programmu saturu
Author
Galvanausks, Vitauts
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Proskurova- Timofejeva, Olga
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā „ Latvijas radio: interneta komentāru ietekme uz programmu saturu” tiek pētīta radio interaktīvās vides mijiedarbība ar tradicionālā medija formātu.
Pētījuma mērķis ir pētīt radio un interneta mijiedarbību Latvijas radio staciju sektorā, detalizētāku uzmanību pievēršot klausītāju iespējām ietekmēt tradicionālā medija formāta programmu satura veidošanu
Šis pētījums ir viens no nedaudzajiem, kurā aplūkota daudzkanālu mediju darbība. Pētījumā tiek izvēlētas konkrētas Latvijas radio stacijas, kas tiks salīdzinātas ar iepriekš izlasē iekļauto Latvijas Kristīgā radio staciju.
Pētījumā ir neliels ieskats par ārzemes veiktajiem daudzkanālu mediju pētījumiem. Kā arī aplūkotas šādas pētniecības metodes – daļēji strukturētā intervija, kvalitatīvā kontentanalīze un dienas kārtības veidošana jaunajiem medijiem.
Darbā tiek izmantota daļēji strukturētā intervija, kvalitatīvā kontentanalīze izmantojot apkopojošo pieeju, kā arī tiek analizēta radio staciju mājas lapu uzbūve pēc konkrētiem kritērijiem.
Katras pētniecības metodes iegūtie dati tiek apkopoti un kopēji tiek izvērtēts cik lielā mērā konkrētā radio stacija pieļauj tās interaktīvās puses iekļūšanu tradicionālā radio formāta dienas kārtības veidošanas procesā.
Pētījums ir paredzēts kā bāze tālākai daudzkanālu mediju izpētei.
Atslēgas vārdi: internets, radio, interneta radio, daudzkanālu mediji, dienas kārtības veidošana ANNOTATION
In this bachelor paper “Latvian radio: internet comment influence on program content” radio interactive part and traditional media format interaction is researched.
Goal of research is to investigate interaction of radio and internet within Latvian radio sector, by paying detailed information on listener options to influence traditional media format programming.
This research is one of few that investigate cross-platform/ cross-media. In research there are specific Latvian radio stations selected, which will be compared with previously selected Latvian Christian radio station.
In survey there are small preview about abroad done research of cross-media. Also following research methods are reviewed – semi-structured interview, qualitative content analysis, and agenda building for new media.
In this research semi-structured interview, qualitative content analysis summative approach is used. Also analysis of radio station web page structure is done.
Data gained of each research method are summarised and then evaluated, how much particular radio station allows its interactive side to become a part of traditional (FM broadcast) radio format agenda-building.
This research also is orientated as basis for future research of Latvian cross-media
Keywords: internet, radio, internet radio, cross-media, cross-platform-media, agenda-building