Show simple item record

dc.contributor.advisorŠķilters, Jurģisen_US
dc.contributor.authorLakšēvics, Oskarsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:09:44Z
dc.date.available2015-03-24T07:09:44Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other24734en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18564
dc.description.abstractMaģistra darba tēma: „Tautas Partijas līdera Aigara Kalvīša ikonogrāfija laikrakstos “Diena” un “Час” 9. Saeimas vēlēšanu kontekstā. 2006. gada 7.aprīlis – 2006.gada 7.oktobris”. Temats ir aktuāls, jo vizuālo materiālu loma medijos ir būtiska un to nozīme vizuālās kultūras laikmetā turpina augt. Bildes tiek radītas ar nolūku komunicēt ar auditoriju. Tomēr jāsaprot, ka kāda notikuma konkrēts mirklis nereprezentē visu notikumu kopumā, savukārt plašsaziņas līdzekļi vizuālos materiālus izmanto tieši šādos nolūkos – ar vienu notikuma mirkli reprezentē visu notikumu, objektus tajā, tādā veidā tiecoties pēc lielākas objektivitātes. Šī darba mērķis ir ar kontentanalīzes un attēlu semiotiskās analīzes palīdzību noskaidrot Tautas Partijas līdera Aigara Kalvīša raksturīgo ikonogrāfiju jeb ierastos atveidošanas principus laikrakstos „Diena” un „Час”. Ikonogrāfija ir simbolu sistēma veidota nolūkā nodot ziņojumu neatkarīgi no vārdiem jeb rakstu, runas valodas kopumā. Darbs balstīts uz Tomasa Sebeoka teoriju par semiotiku. Analīzes dati parādīja, ka kaut arī lielos vilcienos laikrakstu ierastā Aigara Kalvīša vizuālo zīmju kombinācija ir līdzīga, tomēr atklājās arī dažas vēra ņemamas atšķirības gan pašās vizuālo zīmju sistēmās, gan zīmju lietošanas intensitātē. Lai autors spētu veiksmīgi realizēt uzstādītos darba mērķus, pētījums tika balstīts uz teorētisko un praktisko bāzi. Tādējādi darbs sastāv no piecām daļām. 1.Ievads – bakalaura darba tēmas novitāte un motivācija, pētāmais objekts, laiks un komunikācijas problēma, kā arī darba mērķis un struktūra. 2.Teorētiskā daļā izklāstīts par vizuālo materiālu lomu mediju sistēmās un sabiedrībā, aprakstītas vizuālo liecību raksturīgākās iezīmes un ietekmes, aprakstītas semiotikas teorētiskās ievirzes un pētniecības metodes. 3.Praktiskā daļa atspoguļo kontentanalīzes un attēlu semiotiskās analīzes datus. 4.Secinājumā atklāta abiem laikrakstiem raksturīgā Aigara Kalvīša ikonogrāfija. 5.Pielikumā aplūkojama attēlu semiotiskā analīze un kontentanalīze. Atslēgvārdi: ikonogrāfija, semiotika, konotācija, denotācija, vizuālā kultūra.en_US
dc.description.abstractThe aim of the paper „The iconography of Aigars Kalvitis, the leader of party „Tautas Partija”, in the newspapers „Diena” and “Час” in the context of 9th parliament elections. Year 2006, 7th of April – year 2006, 7th of October” is to find out the typical iconography of Aigars Kalvitis in both newspapers. Iconography is the system of visual signs that provides information independent from speech and written language. The issue is urgent because of the role of the visual materials in the mass media. Press cannot live without photography because it reflects a part of the “real” world (representation). Media people use them to stress the objectivity of printed material. But it is very important to understand, that the moment captured in visual material can not represent the entire event, although press use it just for this function. The paper is based on the Thomass Sebeok theory of semiotics. The data of both: visual semiotic analysis and content analysis showed tha although the typical iconography of Aigars Kalvitis in „Diena” and „Час” was similar, however, there was a little difference in signs used in iconography and in intensity of usage of signs. The author has used theoretical and practical basis to gain the aims of the paper. Therefore paper consists of five parts. 1.Introduction provides the motivation of the theme; raise the problem and aims. 2.Theory gives information about visual materials, their role in media system and society, their influence and characteristics. The chapter also gives an exposition about semiotics and both: quantitative and qualitative analysis. 3.Practical part gives information about data collected in content and visual semiotic analysis. 4.The conclusions describe the iconography of Aigars Kalvitis in both media. 5.Addition. The part where reader can get acquainted with content and visual semiotic analysis of visual images. Keywords: iconography, semiotics, connotation, denotation.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleTautas Partijas līdera Aigara Kalvīša ikonogrāfija laikrakstos “Diena” un “Час” 9. Saeimas vēlēšanu kontekstā. 2006. gada 7.aprīlis – 2006.gada 7.oktobrisen_US
dc.title.alternativeThe iconography of Aigars Kalvitis, the leader of party „Tautas Partija”, in the newspapers „Diena” and “Час” in the context of 9th parliament elections. Year 2006, 7th of April – year 2006, 7th of Octoberen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record