Vecāko paaudžu mediju lietotprasme un lietošanas paradumi: Cēsu un Jelgavas gadījums
Автор
Valainis, Jurģis
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Seņkāne, Silva
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba „Vecāko paaudžu mediju lietotprasme un lietošanas paradumi: Cēsu un Jelgavas gadījums” mērķis ir noskaidrot, kāda mediju auditorija ir vecāko paaudžu cilvēki, kā arī apzināt viņu mediju lietošanas vajadzības un paradumus, parādoties jaunam mediju formātam.
Darba teorētiskā daļa ir balstīta uz mediju lietotprasmes un mediju lietojuma apmierinājuma teorijām. Atsevišķi tiek skatīts mediju konverģences jēdziens un raksturota vecāko cilvēku paaudze.
Bakalaura darba pētnieciskajā daļā tiek izmantotas divas pētniecības metodes: 1) Aptauja ar kuras palīdzību darba autors noskaidro reālo mediju lietošanas situāciju vecāko paaudžu vidū; 2) daļēji strukturētās intervijas ar mediju nozares pārstāvjiem un vecāko paaudžu cilvēkiem, kas tiks izmantotas, lai autors izdarītu secinājumus par bakalaura darbu.
Atslēgvārdi: paaudze, tradicionālie mediji, jaunie mediji, internets, lietotprasme, auditorija, vajadzības, paradumi. The aim of the Diploma Paper „Media literacy and media use of seniour citizens: Cesis and Jelgava case studies” is to find out the peculiarities of Senior Citizens as media target audience and to identify their needs and habits of usage in the situation of changing format of the media.
The theory of the Paper is based on the Uses and gratifications and media literacy theory. The concept of media convergence is viewed seperately and also senior citizens are described asunder.
In the research phase of the Paper three methods have been used: 1) Questionnaire, with the help of which the author establishes the actual situation in the usage of the media among the senior citizens; 2) semi-structured interviews with the representatives from the media branch sector; 3) semi-structured interviews with senior citizens.
Key words: generation, traditional media, new media, internet, literacy, audience, needs, habits.