• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas tūrisma zīmoli: atpazīstamība un identitāte starptautiskā vidē

Thumbnail
Открыть
309-32205-Cepurite_Linda_lc07008.pdf (2.017Mb)
Автор
Cepurīte, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Rozenšteine, Aija
Дата
2010
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Bakalaura darbā „Latvijas tūrisma zīmoli: atpazīstamība un identitāte starptautiskā vidē” pētīti Latvijas tūrisma zīmoli - “Latvia – the land that sings”, “Sounds like Latvia”, “You won`t belive it until you see it”. “Live Rīga”, “Best enjoyed slowly” - ziņojumos starptautiskā komunikācijā un analizēta zīmolu atpazīstamība un identitāte Vācijas iedzīvotāju auditorijā kā augsti prioritārā Latvijas tūrisma mērķa tirgū. Bakalaura darbā veikta dokumenta “Latvijas tūrisma mārketinga stratēģija 2010.-2015. gadam” analīze, zīmolu ziņojumu kontentanalīze, kā arī anketēšana – zīmolu atpazīstamības un identitātes novērtēšanai. Apkopojot pētījuma rezultātus tika secināts, ka jau esošie Latvijas tūrisma zīmoli spēj sasniegt “Latvijas tūrisma mārketinga stratēģijā 2010.-2015. gadam”, kas paredz tikai zīmolu „Live Rīga” un „Latvia – Best enjoyed slowly” zīmolu izmantošanu, paredzētos efektus Atslēgvārdi: zīmols, Latvija, tūrisms, atpazīstamība, identitāte.
 
The Bachelor’s Project „Tourism brands of Latvia: recognizability and identity in transnational world” describes tourism brands of Latvia - “Latvia – the land that sings”, “Sounds like Latvia”, “You won`t belive it until you see it”. “Live Rīga”, “Best enjoyed slowly” - in brand messages in transnational world and analyzes recognizability and identity of brands in auditorium of Germany as high – priority tourism market for Latvia. The research methods in Bachelors Project were – secondary data analyze of the “Tourism marketing strategy for Latvia 2010-2015”, contentanalyze of brand messages and questionnaire – research to evaluate recognizability and identity of brands. Collecting the research resutlts, has found that brands of Latvia used till now are capable for planned effects of “Tourism marketing strategy for Latvia 2010-2015” that foresees only use of „Live Rīga” and „Latvia – best enjoyed slowly”. Key words: brand, Latvia, tourism, recognizability, identity.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18634
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV