Latvijas tūrisma zīmoli: atpazīstamība un identitāte starptautiskā vidē
Автор
Cepurīte, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Rozenšteine, Aija
Дата
2010Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbā „Latvijas tūrisma zīmoli: atpazīstamība un identitāte starptautiskā vidē” pētīti Latvijas tūrisma zīmoli - “Latvia – the land that sings”, “Sounds like Latvia”, “You won`t belive it until you see it”. “Live Rīga”, “Best enjoyed slowly” - ziņojumos starptautiskā komunikācijā un analizēta zīmolu atpazīstamība un identitāte Vācijas iedzīvotāju auditorijā kā augsti prioritārā Latvijas tūrisma mērķa tirgū.
Bakalaura darbā veikta dokumenta “Latvijas tūrisma mārketinga stratēģija 2010.-2015. gadam” analīze, zīmolu ziņojumu kontentanalīze, kā arī anketēšana – zīmolu atpazīstamības un identitātes novērtēšanai.
Apkopojot pētījuma rezultātus tika secināts, ka jau esošie Latvijas tūrisma zīmoli spēj sasniegt “Latvijas tūrisma mārketinga stratēģijā 2010.-2015. gadam”, kas paredz tikai zīmolu „Live Rīga” un „Latvia – Best enjoyed slowly” zīmolu izmantošanu, paredzētos efektus
Atslēgvārdi: zīmols, Latvija, tūrisms, atpazīstamība, identitāte. The Bachelor’s Project „Tourism brands of Latvia: recognizability and identity in transnational world” describes tourism brands of Latvia - “Latvia – the land that sings”, “Sounds like Latvia”, “You won`t belive it until you see it”. “Live Rīga”, “Best enjoyed slowly” - in brand messages in transnational world and analyzes recognizability and identity of brands in auditorium of Germany as high – priority tourism market for Latvia.
The research methods in Bachelors Project were – secondary data analyze of the “Tourism marketing strategy for Latvia 2010-2015”, contentanalyze of brand messages and questionnaire – research to evaluate recognizability and identity of brands.
Collecting the research resutlts, has found that brands of Latvia used till now are capable for planned effects of “Tourism marketing strategy for Latvia 2010-2015” that foresees only use of „Live Rīga” and „Latvia – best enjoyed slowly”.
Key words: brand, Latvia, tourism, recognizability, identity.