Show simple item record

dc.contributor.advisorRozenšteine, Aijaen_US
dc.contributor.authorCepurīte, Lindaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:09:53Z
dc.date.available2015-03-24T07:09:53Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other32205en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18634
dc.description.abstractBakalaura darbā „Latvijas tūrisma zīmoli: atpazīstamība un identitāte starptautiskā vidē” pētīti Latvijas tūrisma zīmoli - “Latvia – the land that sings”, “Sounds like Latvia”, “You won`t belive it until you see it”. “Live Rīga”, “Best enjoyed slowly” - ziņojumos starptautiskā komunikācijā un analizēta zīmolu atpazīstamība un identitāte Vācijas iedzīvotāju auditorijā kā augsti prioritārā Latvijas tūrisma mērķa tirgū. Bakalaura darbā veikta dokumenta “Latvijas tūrisma mārketinga stratēģija 2010.-2015. gadam” analīze, zīmolu ziņojumu kontentanalīze, kā arī anketēšana – zīmolu atpazīstamības un identitātes novērtēšanai. Apkopojot pētījuma rezultātus tika secināts, ka jau esošie Latvijas tūrisma zīmoli spēj sasniegt “Latvijas tūrisma mārketinga stratēģijā 2010.-2015. gadam”, kas paredz tikai zīmolu „Live Rīga” un „Latvia – Best enjoyed slowly” zīmolu izmantošanu, paredzētos efektus Atslēgvārdi: zīmols, Latvija, tūrisms, atpazīstamība, identitāte.en_US
dc.description.abstractThe Bachelor’s Project „Tourism brands of Latvia: recognizability and identity in transnational world” describes tourism brands of Latvia - “Latvia – the land that sings”, “Sounds like Latvia”, “You won`t belive it until you see it”. “Live Rīga”, “Best enjoyed slowly” - in brand messages in transnational world and analyzes recognizability and identity of brands in auditorium of Germany as high – priority tourism market for Latvia. The research methods in Bachelors Project were – secondary data analyze of the “Tourism marketing strategy for Latvia 2010-2015”, contentanalyze of brand messages and questionnaire – research to evaluate recognizability and identity of brands. Collecting the research resutlts, has found that brands of Latvia used till now are capable for planned effects of “Tourism marketing strategy for Latvia 2010-2015” that foresees only use of „Live Rīga” and „Latvia – best enjoyed slowly”. Key words: brand, Latvia, tourism, recognizability, identity.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleLatvijas tūrisma zīmoli: atpazīstamība un identitāte starptautiskā vidēen_US
dc.title.alternativeThe tourism brands of Latvia: recognizability and identity in transnational worlden_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record