• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dzimtes atspoguļojums žurnālu "Cosmopolitan" un "FHM" 2009. un 2010. gada izdevumu reklāmās

Thumbnail
View/Open
309-32314-Grauzina_Kristine_Kg06029.pdf (9.858Mb)
Author
Grauziņa, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2011
Metadata
Show full item record
Abstract
Šī pētnieciskā darba tēma ir „Dzimtes atspoguļojums žurnālu "Cosmopolitan" un "FHM" 2009. un 2010. gada izdevumu reklāmās”. Darba teorētiskais pamatojums balstās uz Roberta Konnela (Robert Connell) un Ērvinga Gofmana (Erving Goffman) teorētiskās bāzes. Darba mērķis ir dziļāk izpētīt dzimtes, to līdzības un atšķirības, kā arī, kā katra no dzimtēm tiek atspoguļota reklāmā. Darbs strukturēts trīs daļās. Pirmā no tām ir teorijas izklāsts, kurā apskatīti dažādi dzimtes aspekti un to pielietojums reklāmā. Otrā daļa ir empīriskais pētījums, kurā, kā pētījuma metodes tiek pielietotas kontentanalīze un anketēšana. Trešā daļa sastāv no pētījuma gaitā izdarītajiem secinājumiem un rezultātiem. Atslēgas vārdi: Dzimte, dzimte reklāmā, Cosmopolitan, FHM
 
The theme of this research is „Gender representations in printed advertisements. Analysis of "Cosmopolitan" and "FHM" magazines 2009-2010” Research is based on theories of Robert Connell and Erving Goffman. This research aims to take a deeper look at gender, and how each of genders is represented in advertising. The paper is structured in three parts. The first is theory, which is a closer look at different aspects of gender and how these elements are represented in advertisements. The second part is an empirical study, using content analysis and survey, as a research methods. The third part consists of results and conclusions. Keywords: gender, gender in advertising, Cosmopolitan, FHM
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18636
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV