• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mārketinga kampaņa "Meteorīts" Mazsalacā: Tele2 lietotāju uzvedības stratēģija

Thumbnail
View/Open
309-37340-Berzina_Zane_zb07020.pdf (1.838Mb)
Author
Bērziņa, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tunne, Ineta
Date
2010
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba nosaukums ir „Mārketinga kampaņa „Meteorīts” Mazsalacā: Tele2 lietotāju uzvedības stratēģija”. Pētījums tiek veikts, lai noskaidrotu, kāda ir Tele2 lietotāju attieksme pret Tele2 kā zīmolu un rīcība šīs kampaņas kontekstā, kas arī ir darba mērķis. Darbā apskatīta teorija par zīmolu, tā reputāciju, uzvedības stratēģiju veidojošajiem faktoriem, aprakstīta pati kampaņa un secināts, vai tas ir partizānu mārketings vai integrētās mārketinga komunikācijas, kā arī veikts pētījums, kas sastāvēja no interneta komentāru kontentanalīzes, aptaujas un fokusgrupu diskusijām. Rezultātā tika secināts pirmajā brīdī kampaņa vērtēta negatīvi, taču Tele2 lietotāji šo kampaņu tiecas novērtēt atzinīgāk kā bijušie Tele2 klienti. Turklāt šī kampaņa nav ietekmējusi Tele2 lietotāju attieksmi pret Tele2 kā zīmolu vai rīcību. Kopumā auditorijai ir pozitīva attieksme pret šāda veida kampaņām.
 
The title of work is „Marketing campaign „Meteorite in Mazsalaca: Tele2 clients’ behaviour strategy”. The research was made to clarify Tele2 clients’ attitude to Tele2 as a brand and their behaviour in context of this campaign. That is the main aim of this work. The theory was summarized about brand, brand reputation, guerrilla marketing, integrated marketing communications and consumers’ behaviour strategy, also the prescribed campaign was analyzed. The research consisted of content analysis of internet comments, survey and focus groups discussion. After doing research and comparing the results, the conclusion is that at first this campaign got negative rating, but Tele2 clients’ are tended to rate this campaign more positive than ex-clients‘. This campaign has no influence to Tele2 clients’ opinion about Tele2 as a brand. In general, audience has positive attitude to similar campaigns.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18685
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV