Dzimtes konstrukcija Larsa fon Trīra filmās
Loading...
Date
Authors
Advisor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Latvijas Universitāte
Language
N/A
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „Dzimtes konstrukcija Larsa fon Trīra filmās”. Darba gaitā autore vēlējās noskaidrot, kādus sieviešu un vīriešu tēlus konstruē dāņu režisors L. fon Trīrs.
Bakalaura darbu veido trīs daļas. Teorētiskajā daļā tiek aplūkots kino kā masu medijs, socializācijas un dzimtu jēdziens, Eiropas kino. Otrajā darba daļa tiek aprakstīta pētījuma metodoloģiju – kvalitatīvā kontentanalīze un daļēji strukturētā intervija. Trešajā, darba empīriskajā daļā, tiek analizēti dzimtu konstrukti.
Noslēguma daļā darba autore veic secinājumus par pētījumā iegūtajiem datiem.
Atslēgvārdi: kino, dzimte, konstrukcijas, L. fon Trīrs.
The theme of the present bachelor paper is „Construction of gender in Lars von Trier’s films”. The aim of the author is to study the types of gender images constructed by Danish director L. von Trier. Bachelor thesis consists of three sections. The theoretical part of the paper views cinema as means of mass media, the concept of socialization and gender, European cinema. The following section of the thesis describes research methodology – qualitative content analysis and semi-structured interview. Third, the paper’s empirical part, analyses the construction of genders. In closing part of the thesis, the author draws conclusions about the research data. Key words: cinema, gender, constructions, L. von Trier.
The theme of the present bachelor paper is „Construction of gender in Lars von Trier’s films”. The aim of the author is to study the types of gender images constructed by Danish director L. von Trier. Bachelor thesis consists of three sections. The theoretical part of the paper views cinema as means of mass media, the concept of socialization and gender, European cinema. The following section of the thesis describes research methodology – qualitative content analysis and semi-structured interview. Third, the paper’s empirical part, analyses the construction of genders. In closing part of the thesis, the author draws conclusions about the research data. Key words: cinema, gender, constructions, L. von Trier.