• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mobilo sakaru operatoru mārketinga komunikācija sociālajos medijos un tās novērtējums Latvijā

Thumbnail
View/Open
309-38921-Andersons_Rudolfs_ra07012.pdf (5.986Mb)
Author
Andersons, Rūdolfs
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbā “Mobilo sakaru operatoru mārketinga komunikācija sociālajos medijos un tās novērtējums Latvijā” izpētītas uzņēmumu BITE, LMT un TELE2 sociālo mediju mārketinga komunikācijas stratēģijas, identificētas to prakses un auditorijas viedoklis par tām. Darba teorētisko daļu veido nodaļas par tehnoloģiju attīstību, sociālajiem medijiem, mārketinga komunikāciju un mediju lietošanas paradumiem. Gadījuma studiju ietvaros veikta sekundāro datu analīze par sociālo mediju vidi, dziļās intervijas ar uzņēmumu pārstāvjiem, sociālo mediju satura kontentanalīze un auditorijas aptauja. Darbā secināts, ka veiksmīgāko komunikācijas pieeju izvēlējies uzņēmums BITE, TELE2 darbība vērsta uz biznesa mērķu sasniegšanu, savukārt LMT komunikācijā konstatēti vairāki trūkumi. Darba struktūru veido teorētiskā daļa, metodoloģija, empīriskā daļa un secinājumi.
 
The master’s thesis “Mobile network operator's marketing communication in social media and its evaluation in Latvia” focuses on the social media communication strategies and practices of companies BITE, LMT and TELE2 along with audience opinion. The theoretical part consists of sections about technology development, social media, marketing communication and media usage habits. Case studies include secondary data analysis about the social media environment, in-depth interviews with company representatives, content analysis of social media content and audience survey. The study concludes that BITE has chosen the best communication approach, TELE2 work is focused on business objectives, but LMT communication has several weaknesses. The structure of the work consists of the theoretical part, the methodology, the empirical part and conclusions.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18701
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV