Latvijas bibliotēku profili sociālajos tīklos
Автор
Ozoliņa, Lizete
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Holma, Baiba
Дата
2014Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbs „Latvijas bibliotēku profili sociālajos tīklos” izstrādāts ar mērķi gūt izpratni par to, kāda, kā un ar kādu mērķi informācija bibliotēku profilos tiek pasniegta lietotājiem un piedāvāt risinājumus dialoga rašanās veicināšanai.
Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīts komunikācijas modelis, kas atbilst darbībai sociālajos tīklos, kā arī analizēti sociālo tīklu mārketinga principi bibliotēku kontekstā. Darba pētnieciskajā daļā tiek veikta Latvijas bibliotēku profilu ierakstu kontentanalīze tīklos Draugiem.lv un Facebook, vērtējot to publicēšanas stratēģiju un mērķus.
Iegūtie rezultāti rāda, ka sociālo tīklu profili tiek izmantoti galvenokārt lietotāju informēšanai, bet dialoga veidošana nenotiek. Profili tiek uztverti kā kanāls, pa kuru nodod sekotājiem informāciju, nevis veids, kā saņemt atgriezenisko saiti no viņiem. The paper’s „Profiles of Latvian libraries in social networks” aim is to understand what, how and with what goal information is being published in library social network profiles and to offer suggestion for improvement of communication and stimulation of dialogue.
Theoretical part concentrates on social network compatible model of communication and analyzes principles of social network marketing for libraries. Empirical part consists describes content-analyis of library profiles in such networks as Draugiem.lv and Facebook evaluating the aim and stategy of publications.
Results show that profiles are mainly being used for informing users and not involving them in a dialogue. Profiles are seen as a channed for providing information to users and not as a way to receive feedback from them.