Show simple item record

dc.contributor.advisorHolma, Baibaen_US
dc.contributor.authorDeksne, Alīnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:10:06Z
dc.date.available2015-03-24T07:10:06Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other41681en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18728
dc.description.abstractAkadēmiska bibliotēka šodien ir gan fiziska telpa, gan virtuāls pakalpojums. Mūsdienu mācību tendences rada pastiprinātu vajadzību pēc fiziskas vietas, kur kopīgi mācīties. Attīstīta, moderna un lietotājorientēta bibliotēkas telpa var kļūt par pirmo izvēli šādam mērķim. Pētījuma "Akadēmiska bibliotēka kā lietotājorientēta vieta" mērķis ir noskaidrot saistību starp lietotājorientētu bibliotēkas iekārtojumu un tās apmeklējumu, kā arī izvērtēt un salīdzināt Latvijas un Glāzgovas bibliotēkas pēc lietotājorientēta bibliotēkas dizaina principiem. Izmantotas daļēji strukturētas intervijas bibliotēku lietotāju viedokļu noskaidrošanai, ko papildina intervija ar nozares speciālisti. Pētījuma rezultāti norāda uz saistību starp bibliotēkas iekārtojuma pielāgošanu lietotājiem un bibliotēkas apmeklēšanu. Rezultātu interpretēšanai izmantoti jēdzieni bibliotēka 2.0, akadēmiska bibliotēka 2.0, sociālais konstruktīvisms un bibliotēka-kā-vieta.en_US
dc.description.abstractAcademic library today is both physical spaces and virtual services. People now need more physical space to learn in collaboration because of the changes in learning methods. Renovated, modern and user-centered library spaces can be the first choice for this purpose. The purpose of this research is to make out the connection between user-centered library design and its visiting numbers, evaluate and compare examples from Latvia and Glasgow according to rules of user-centered library design. Semi-structured interviews with library visitors are used to achieve this purpose. In addition, an interview with a professional in the field is made. The results of the research show that there is a connection between adjusting library design to user needs and visiting numbers. The concepts library 2.0, academic library 2.0, social constructivism and library-as-place are used to interpret results.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBibliotēkzinātneen_US
dc.titleAkadēmiska bibliotēka kā lietotājorientēta vietaen_US
dc.title.alternativeAcademic Library as user-centred placeen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record