Televīzijas auditorija mediju konverģences kontekstā: televīzijas lietojuma analīze dažādās vecuma grupās Latvijā
Author
Noskovs, Edgars
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Spurava, Guna
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās televīzija tiek lietota dažādās tehnoloģiskās platformās. Atšķirīgie digitālās kompetences līmeņi var veidot atšķirīgu lietojumu dažādās vecuma grupās un, iespējams, tas palielina digitālās plaisas risku sabiedrībā.
Bakalaura darba „Televīzijas auditorija mediju konverģences kontekstā: televīzijas lietojuma analīze dažādās vecuma grupās Latvijā” mērķis ir noskaidrot, vai pastāv atšķirības TV lietojumā dažādās vecuma grupās Latvijā dažādās tehnoloģiskajās platformās, par uzdevumiem izvirzot problēmas izpēti, empīrisko izpēti un rezultātu apkopošanu.
Tiek ietverta teorija par televīziju, auditoriju, lietojumiem un apmierinājumiem un digitālo plaisu. Metodoloģija ietver sekundāro datu analīzi un dziļo interviju veikšanu.
Rezultāti ļāva identificēt atšķirīgus televīzijas lietojuma modeļus dažādās vecuma grupās konverģences kontekstā.
Atslēgas vārdi: tradicionālā televīzija, tiešsaistes televīzija, auditorija, lietojums, vecums, digitālā plaisa Nowadays television is being used on various platforms. Different levels of digital competence can cause different use among various age groups, and can increase probability of digital divide risk in society.
Objective of bachelor thesis “Television audience in the context of media convergence: analysis of television use among different age groups in Latvia” is to find out, whether there are differences of TV use across platforms among different age groups in Latvia, setting the task to study the problem, conduct an empirical study and summarize the results.
Theoretical framework includes theory about television, its audience, uses and gratifications and digital divide. Methodology includes secondary data analysis and in-depth interviews.
Results identify different patterns of television use among different audience age groups in the context of convergence.
Keywords: traditional television, online television, audience, use, age, digital divide