• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Iebiedēšanas taktikas efektivitāte CSDD Jāņu video reklāmās pret auto vadīšanu alkohola reibumā (2001–2013)

Thumbnail
View/Open
309-44486-Gailane_Sanda_sg11095.pdf (2.745Mb)
Author
Gailāne, Sanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Iebiedēšanas taktikas efektivitāte CSDD Jāņu video reklāmās pret auto vadīšanu alkohola reibumā (2001 – 2013)” mērķis ir noskaidrot iebiedēšanas taktikas efektivitāti CSDD reklāmās, izvirzot trīs hipotēzes – 1. iebiedēšanas taktika ir efektīvs pārliecināšanas paņēmiens, 2. CSDD reklāmās šī metode ir pielietota pareizi un iedarbīgi un 3., palielinot iebiedēšanas stimulu CSDD reklāmās, palielinās reklāmu efektivitāte. Tās pētījuma rezultātā tiek pierādītas. Mērķu sasniegšanai izmantota intervijas, kontentanalīzes un eksperimenta metode. Teorētiskajā daļā aprakstīta reklāma, sociālais mārketings un reklāmas efektivitāte, reklāma kā reakciju raisošs stimuls un iebiedēšanas taktikas teorijas – K. Vaitas paplašinātais paralēlās apstrādes modelis un R. Rodžersa aizsardzības motivācijas torija. Atslēgvārdi: Reklāma, iebiedēšanas taktika, efektivitāte, CSDD
 
The aim of Bachelor thesis “Effectiveness of Fear Tactics in CSDD Midsummer Celebration Video Advertisements Against Drunk Driving (2001 – 2013)” is to prove proposed hypotheses – (1) fear tactics is effective strategy of persuasion, (2) the use of this method in CSDD advertisements is correct and effective and (3) when level of fear tactics is increased also effectiveness of CSDD advertisements increases. The results of research prove all of them. To reach the aim of thesis there have been used methods of interview, content analysis and experiment. Theoretical basis of the paper include theoretical view about advertising, its effectiveness, social marketing, advertisement as a stimulus for reaction and theories about fear tactics – K. Witte’s extended parallel processing model and R. Rogers’s protection motivation theory. Key words: Advertising, fear tactics, effectiveness, CSDD, Road Traffic Safety Directorate of the Republic of Latvia
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18752
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV