Seriāla "Slēgtā skola" semiotiskā analīze
Author
Jauntirāne, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Šī bakalaura darba pētījuma problēma ir vērsta uz seriāla "Slēgtā skola" epizodēs izmantoto gotikas žanra elementu noteikšanu un vēstījuma izmaiņu konstatēšanu. Darba mērķis ir analizēt sēriju uzbūves atbilstību gotikas žanram, lai izpētītu kā tiek komunicēts vēstījums caur žanra raksturīgajām iezīmēm un, cik veiksmīgs tas ir. Uzdevumi ir iepazīties ar semiotikas zinātni un gotikas žanram atbilstošajiem raksturlielumiem, izpētīt kā gotikas elementi izpaužas seriālā un izdarīt secinājumus par to atbilstību vēstījumam. Pētījuma metode tiek veidota, balstoties uz semiotikas izpratni, gotikas žanram raksturīgajiem lielumiem un teorētiķu ieteikumiem kinematogrāfijas analīzei, kas apvienojumā rada kvalitatīvu un pilnvērtīgu datu ieguves instrumentu analīzes procesam. Rezultātā iegūtā informācija sniedza detalizētu izpratni par stāsta konstrukciju un ļāva secināt, ka komunicētais vēstījums saglabā savu aktualitāti cauri sezonām un veiksmīgi izmanto gotikas žanra elementus. The focus for this bachelor thesis is to discover classical gothic-horror movie elements used in Russian TV series "Закрытая школа" in order to see changes in the communicated message. The aim is to analyze series narrative construction to see which gothic elements are used and how successfully it is done. Tasks are to analyze series and search for horror movie characteristics, to see how well these elements are used to create the story and to see how successfuly the communicated message is delivered through them. Theory is based in field of semiotics and in elements that define gothic cinematography. Methodology is based in understanding about semiotic analysis and theoretical advice on movie analysis. Such approach resulted in qualitative data that gives valuable understanding and knowledge about bachelor thesis focus.