Politiskās komunikācijas diskurss ekspertu vēstījumos nacionālajā dienas presē. 2006. gada septembris - 2007. gada februāris
Author
Tāse, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skudra, Ojārs
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs skar politiskās komunikācijas profesionalizācijas tematiku – ekspertus politiskajā komunikācijā. Darba mērķis bija noskaidrot, kādu diskursu par politisko komunikāciju rada dienas presē publicētie ekspertu vēstījumi.
Pētījumam izvirzīti trīs darba uzdevumi:
-noskaidrot, kādus profesionāļus laikraksti aicina izteikties par politisko komunikāciju (ko laikraksti nodēvē par politiskās komunikācijas ekspertiem);
-noskaidrot, kāds ir politiskās komunikācijas diskurss ekspertu vēstījumos,
-konstatēt vai politiskās komunikācijas diskurss ekspertu vēstījumos satur racionalitātes pazīmes.
Maģistra darbs balstīts racionālās izvēles teorijas un Normana Fērklafa (Fairclough) kritiskās diskursa analīzes teorijas sasaistījumā.
Pētījuma metodoloģiju veido kontentanalīze, N. Fērklafa trīsdimensiju modeļa kritiskā diskursa analīze un strukturētā intervija, kura izmantota papildus datu iegūšanā no biežāk publicētajiem ekspertiem un laikrakstu redaktoriem.
Darbs sastāv no četrām galvenajām daļām – teorētiskās pozīcijas, metodoloģijas, pētījuma rezultātiem un secinājumu daļas, kurā atbilstoši trīsdimensiju modelim analizēti pētījumā iegūtie rezultāti.
Atslēgvārdi: politiskā komunikācija, eksperti, racionālais diskursā Dace Tāse, Master program student in communication science in the faculty of Social Sciences of the University of Latvia, Master paper “Experts' Discourse on Political Communication in the National Daily Print Media. September 2006 - February 2007”.
The Master paper concerns the professionalization of political communication – experts in political communication. The aim of the paper was to ascertain the discourse experts’ messages published in daily print media make.
Three main work tasks were made:
-to ascertain what kind of professionals print media invite to talk about political communication;
-to ascertain the experts’ discourse on political communication;
-to ascertain are there signs of rationality in experts’ discourse on political communication.
The Master paper is based on theories of rational choice and critical discourse analysis by Norman Fairclough.
Methodology of the paper consists of content analysis, three-dimension model of critical discourse analysis by N. Fairclough and structured interview, to get additional data from most published experts and editors.
The structure of the Master consists of four main parts: theoretical position, methodology, results and conclusions, where the results are analysed accordingly the three-dimension model.
Keywords: political communication, experts, rational discourse